قدیمی گفت: حدود ۹۳ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده زیر پوشش بیمه، خسارت پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تشریح اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با بحران‌های خسارت‌زا در بخش کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی گفت: به منظور آگاهی تولیدکنندگان بخش کشاورزی در بخش‌هایی اعم از زراعت، باغبانی، دامداری‌ها و زنبورداران اقدامات آموزشی، اطلاع‌رسانی و تبلیغی صورت گرفته است.

احمد قدیمی  با اشاره به اینکه این مهم با محوریت اداره بحران و مدیریت‌های مختلف جهاد کشاورزی همچنین معاونت تخصصی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است گفت: در سال ۱۴۰۲، معادل ۱۰۷ هزار میلیارد ریال در استان بر اثر سرمازدگی، سیلاب وخشکسالی به تولیدات و زیر ساخت‌های تولیدی خسارت وارد شده است.

او با اشاره به اینکه غرامت تعیین شده از سوی صندوق بیمه برای بخش کشاورزی در سال زراعی جاری بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان است گفت: تاکنون حدود ۹۳ میلیارد تومان آن به خسارت دیدگان زیر پوشش بیمه خسارت پرداخت شده است.

قدیمی گفت: با مکاتبه و پیگیری حضوری و شفاهی تمام موارد با ذکر جزئیات به مراجع ذی‌صلاح و بالادستی ارسال شده است.

او افزایش چتر پوشش بیمه‌ای را عاملی مهم در کاهش اثرات خسارت به تولیدکنندگان دانست و گفت: به تمام واحد‌های تولیدی و بهره‌برداران در این خصوص اطلاع‌رسانی شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به زنبورستان‌ها و صاحبان کلنی زنبور یکی دیگر از اقدامات مهم است تصریح کرد: این امر سبب می‌شود در صورت نیاز به سمپاش شیمیایی علیه آفات و بیماری‌ها از خطرات ناشی از آن در امان بمانند.

قدیمی سرمازدگی در باغات طی اوائل سال و پس از شکوفایی درختان را از حوادث غیرمترقبه برشمرد و افزود: از سوی معاونت تخصصی، مدیریت باغبانی و مدیریت‌های شهرستان‌ها آموزش‌های لازم به باغداران در این زمینه داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.