در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال

رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.

علی موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: دوره دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی یک مقطع استاندارد و رایج این رشته است و از سال ۸۷ موافقت برگزاری این دوره اخذ و سال ۹۱ اولین آزمون دوره دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور برگزار شده است.
 
وی افزود: در شورای عالی آموزشی وزارت بهداشت برگزاری دوره فیزیوتراپی از لیساس به دکترای حرفه ای مصوب شده و مجوز برگزاری این دوره تا سه سال داده شده است.
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور بیان کرد: امیدواریم که پذیرش دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای از طریق دفترچه های کنکور سراسری انجام شود.
 
موذن زاده ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی  رشته فیزیوتراپی داریم. در مقطع دکترای حرفه ای نیز حدود ۸۰ فارغ التحصیل در کشور داریم. 
 
وی تاکید کرد: شورای گسترش در حال اعطای مجوز برای برگزاری دوره دکترای حرفه ای در ۱۷ دپارتمان علمی کشور است و امیدواریم این کار زودتر به سرانجام برسد. 
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور اضافه کرد: تجهیزات توانبخشی هایتک در داخل کشور تولید می شود و این تجهیزات به کشورهای همجوار مانند ترکیه، عراق، امارات، تاجیکستان، کشورهای اروپایی و کانادا نیز صادر می شود.

وی افزود: ارائه خدمات فیزیوتراپی در بسته بیمه پایه سلامت در نظر گرفته شده است، پس تعدادی از خدمات این حوزه مانند خدمات عمومی توسط سازمان‌های بیمه گر پایه مورد پوشش قرار می‌گیرد؛ البته قسمتی از خدمات تخصصی توسط بیمه‌های تکمیلی تحت پوشش است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: در حال حاضر در ۱۰۰ درصد مراکز فیزیوتراپی در بخش خصوصی، خیریه، دولتی، درمانگاهی و بیمارستانی خدمات به صورت الکترونیک پذیرفته و ارائه می‌شود.

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار