معاون گردشگری کشور:

روحیه مهمان‌نوازی مردم سیستان و بلوچستان باید به اطلاع مسافران نوروزی برسد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: روحیه مهمان نوازی و حال خوب زنان و مردان سیستان و بلوچستان باید به بهترین نحو ممکن به اطلاع گردشگران نوروزی برسد.

علی اصغر شالبافیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و معاونین وی، مدیران کل و اعضای ستادی در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: یکی از خدمات، مصادیق و مهمترین اقداماتی که در ایام نوروز به هموطنان ایران ارائه می‌شود، موضوع امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است که با تلاش و همت همه اعضای عضو ستاد صورت می‌گیرد و جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون گردشگری کشور افزود: این خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم که به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه در ایام نوروز ارایه می‌شود، مصداق بارز جهاد است که بعضاً نیز ملموس نبوده و کمتر رسانه‌ای شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در سیستان وبلوچستان مواردی از قبیل تامین سوخت، اسکان اضطراری و تهیه مایحتاج مسافران و گردشگران نوروزی با چالش مواجه بود که با همدلی همه نهاد‌ها رفع شد و امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده شاهد بروز مشکلی نباشیم.

به گفته شالبافیان، سیلی که در جنوب استان رخ داد متاثر کننده بود، اما با همت مسئولان جهادی سیستان و بلوچستان مدیریت شد و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد، اما لازم است تا سیستان و بلوچستان را همین گونه که است به مردم معرفی کرد.

وی تاکید کرد: سیستان وبلوچستان امروز یعنی استانی که مردمان مهمان‌نواز و خونگرمش با تمام توان و امکانات خود را مهیای میزبانی بی‌نظیر کرده‌اند و جای دارد تا رسانه ملی و رسانه‌ها به صورت هماهنگ این همت و اراده وصف نشدنی و شوق میزبانی و مهمان‌نوازی را به سمع و نظر همه مسافران برسانند.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان مملو از جاذبه‌ها، طبیعت بکر و آثار ارزشمند طبیعی و تاریخی متعدد با مردمانی مهمان‌نواز است که این حال خوب و روحیه آنها باید به همه گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود و این ظرفیت و پتانسیل‌ها به صورت گسترده بازنشر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.