مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : با توجه به نیاز حال حاضر مرکز انتقال خون به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و عدم منع روزه‌داری برای اهدای خون دعوت می‌شود که روزه‌داران در این امر خیر مشارکت بیشتر داشته باشند.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ضمن دعوت از همشهریان به اهدای خون و پلاسما گفت : با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در پیش بودن ایام نوروز نیاز بیشتری به اهدای خون و پلاسما وجود دارد.

وی افزایش تصادفات را دلیل نیاز بیشتر به اهدای خون و پلاسما عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که موارد گفته‌شده تنها از طریق اهداکنندگان تأمین می‌شود و در حال حاضر نیز نیاز به تمام گروه‌های خونی بالأخص گروه‌های خونی منفی داریم لذا در درخواست داریم که در نوروز و ماه مبارک، از اهدای خون خودداری نکرده و به پایگاه‌های دریافت خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بابیان این‌که روزه‌داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: افرادی که قصد اهدا خون‌دارند بهتر است که مایعات بیشتری در زمان افطار تا سحر بنوشند و در ساعات اولیه صبح، ساعات افطار به انجام این کار خیر اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به دایر بودن مرکز در زمان تعطیلات نوروز و افزایش ساعات کاری مرکز انتقال خون کرمانشاه، ادامه داد: ساعات کاری در روز‌های پایانی ساعت از سات ۸ صبح تا ۲۲ شب بوده و در روز ۲۹ اسفند ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ مرکز دایر بوده و به‌غیراز روز اول فروردین که مرکز انتقال خون تعطیل است در روز‌های دو تا چهارم فروردین‌ماه ۸ صبح تا ساعت ۱۸ آمادگی دریافت خون و پلاسما وجود دارد.

میرزاده اشاره‌ای به ساعات کاری ۵ فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان کرد و خاطرنشان کرد: از روز پنجم فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان فعالیت مرکز انتقال خون از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ بوده است و در شب‌های قدر تا ساعت ۲۳ همکاران ما در مرکز انتقال خون به کار خود ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به افزایش ساعت کاری این مرکز در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: در حال حاضر و در روز‌های پایانی سال که مقارن با ماه مبارک رمضان است از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب فعالیت داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.