امام جمعه سمنان:

رسانه‌های معاند در پی بازدارندگی مردم از امر به معروف و نهی از منکر هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: رسانه‌های معاند به دنبال بازدارندگی مردم از موضوع شرعی امر به معروف و نهی از منکر هستند و در این زمینه باید هوشیار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان  گفت: امر به معروف و نهی از منکر لسانی (زبانی) وظیفه عمومی و شرعی همگان است و باید همواره مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: البته باید در انجام امر به معروف و نهی از منکر هوشمندانه عمل شود تا این موضوع شرعی مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار نگیرد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز تاکید کرد که حرمت این ماه مبارک در ایام نوروز رعایت شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها مکان‌ها و خدماتی را برای مسافران نوروزی در نظر بگیرند تا مسافرانی که روزه نیستند با درنظر گرفتن حرمت ماه مبارک رمضان از خدمات استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها دید و بازدید‌های نوروزی را به بعد از زمان افطار موکول کنند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران خاطر نشان کرد: این مهم سال ۱۳۲۹ با رهبری آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی رییس وقت مجلس و همراهی مردم، برخی تشکل‌های سیاسی مانند فدائیان اسلام و نخبگانی از جمله دکتر محمد مصدق محقق شد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری فرمودند که رهبر آینده باید به استکبارستیزی را حفظ کند و باید به این مهم به طور ویژه توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س)، تصریح کرد: باید از خدمات این بانوی گرانقدر به اسلام الگوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.