نتایج نظرسنجی‌های ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد حمایت از «اسرائیل» در ایالات متحده، به ویژه در میان جوانان آمریکایی، در حال کاهش است.

از روز اول جنگ غزه، نهاد اشغالگر اسرائیل از حمایت کامل دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از جمله حمایت مالی، نظامی، اطلاعاتی و سیاسی برخوردار بوده است.

این چتر حفاظتی با وجود تبدیل شدن جنگ به نسل کشی، با کشته شدن بیش از ۳۱۰۰۰ فلسطینی - که بیش از ۷۲ درصد آنها کودک و زن هستند - ادامه یافت و اکنون به مرز شش ماهه خود نزدیک شده است.

اما بر اساس نظرسنجی‌ها، حمایت از اسرائیل برای آمریکا بی‌هزینه نبود، مهم‌تر از همه اینکه افکار عمومی ایالات متحده درباره «اسرائیل» طی سال‌ها سیر نزولی را به خصوص در میان جوانان طی کرده است.

در مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های انجام شده بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۲۴، روند کاهشی حمایت از «اسرائیل» در میان آمریکایی‌ها با گرایش‌های سیاسی، سنی و قومیت‌های مختلف مشاهده می‌شود.

نتایج حاکی از حمایت قطبی شده از رژیم اشغالگر در ایالات متحده است، که به گفته اندیشکده اسرائیلی مطالعات امنیت ملی INSS، باید نشانه‌ای نگران کننده برای "اسرائیل" و رابطه آن با ایالات متحده باشد.

نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو که در ۸ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، نشان داد که جوانان آمریکایی دیدگاه منفی تری نسبت به رژیم اشغالگر اسرائیل و نقش آن در جنگ دارند.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت جمهوری خواهان و افراد متمایل به جمهوری خواه (۷۳ درصد) و دموکرات‌ها و افراد متمایل به دموکرات (۶۲ درصد) معتقدند که حماس تا حد زیادی مسئول جنگ فعلی است. با این حال، پس از سوال در مورد نقش اسرائیل، تفاوت قابل توجهی بین دو طرف وجود دارد.

در میان جمهوری خواهان و پاسخ دهندگان متمایل به جمهوری خواه، ۲۱ درصد معتقدند که اسرائیل مسئول جنگ است، در حالی که ۲۷ درصد معتقدند که هیچ مسئولیتی ندارد. در مقابل، ۵۰ درصد از دموکرات‌ها و پاسخ دهندگان دموکرات معتقدند که اسرائیل مسئول است و تنها ۶ درصد معتقدند که اینطور نیست.

این بیانیه نشان دهنده تغییر در حمایت حزب دمکرات از «اسرائیل» در دهه گذشته است. در حالی که از لحاظ تاریخی، این حزب از حامیان قوی این نهاد بوده و "خانه سیاسی اکثر یهودیان آمریکایی" بوده است، اما این حمایت کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
احسنت بر جوانان نوع دوست آمریکایی
آخرین اخبار