مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش امدادگران در کمک‌رسانی به افراد حادثه‌دیده در سیلاب، پنج هزار و ۹۴۳ نفر در قالب یک‌هزار و ۴۲۵ خانوار در جنوب این استان اسکان اضطراری پیدا کرده اند.

سید مهدی سجادی گفت:  امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان شدت گرفت و منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد بر اثر آن تاکنون ۱۵ هزار و ۱۶۶ خانوار شامل ۶۵ هزار و ۱۴۳ نفر تحت تاثیر سیل بوده و آسیب دیدند.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران، یک‌هزار و ۴۲۵ خانوار شامل پنج هزار و ۹۴۳ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۰۲ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون با ۸۳ سورتی پرواز ۲ بالگرد امدادی هلال‌احمر، در ۳۰ روستای محاصره در سیل، خدمات‌رسانی لازم ارائه و ۴۳ محموله و یک‌هزار و ۹۲۹ بسته غذایی توسط بالگرد‌های هلال‌احمر در روستا‌های غیرقابل دسترس، توزیع شده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر این تاکنون بیش از ۶۵ هزار ۷۹۶ بطری آب، ۱۶ هزار قرص نان، بیش از ۲۳ هزار بسته غذایی ۱۰ روزه و ۷۲ ساعته، یک‌هزار و ۴۱۵ دستگاه چادر امدادی، سه هزار و ۴۳۷ تخته موکت، ۶ هزار و ۸۷۸ تخته پتو و بیش از ۱۱ هزار و ۵۷۱ کیلوگرم نایلون پوششی برای پیشگیری از نفوذ آب در میان متاثرین از سیلاب توزیع شده است.
سجادی ادامه داد: علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار