شرایط انجام آزمایش فنیل کتونوری در زاهدان میسر شد

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با نصب تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در آزمایشگاه مرجع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امکان انجام آزمایش فنیل کتونوری در زاهدان فرآهم شد.

دکتر علیرضا سلیمی خراشاد گفت: با نصب تجهیزات اهدایی برنامه ICERP-AF در گام اول آزمایشات تکمیلی بیماران مبتلا به فنیل کتونوری در زاهدان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: آزمایش فنیل کتونوری جهت تشخیص برخی جهش‌های ژنتیکی انجام می‌شود و تفسیر جواب آن احتمال بروز بیماری فنیل کتونوری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با نصب این دستگاه‌ها علاوه بر توان انجام آزمایش‌های فنیل کتونوری و مسمومیت‌های دارویی، سطح کلیه آزمایش‌های بیوشیمیایی خون، هماتولوژی و اندازه گیری هورمون‌ها بهبود و افزایش می‌یابد.

دکتر سلیمی افزود: تا قبل از این نمونه بیماران مذکور به آزمایشگاه‌های مرجع در تهران ارسال می‌شد و با توجه به تجهیز آزمایشگاه‌های دولتی زاهدان و نصب دستگاه HPLC آزمایشات تعیین سطح سرمی دارو‌ها خصوصا در بحث مسمومیت‌های دارویی به روش HPLC میسر شد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: این دستگاه بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی اهدایی به ارزش تقریبی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال است که در بیمارستان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان و آزمایشگاه مرجع سلامت دانشگاه نصب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.