سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ضرورت دریافت گواهینامه ارتقای سلامت محصول برای کیوی‌کاران خبر داد.

فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دریافت گواهینامه ارتقای سلامت محصول برای کیوی‌کاران ضروری است.

او افزود: با توجه به این مهم باغداران برای دریافت گواهینامه ارتقای سلامت محصول حداکثر تا ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند.

بیگی گفت: دریافت گواهینامه ارتقای سلامت محصول به این صورت است که باغداران باید درخواست خود را سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ارائه داده و برای دریافت این گواهینامه ثبت‌نام کنند که برای بحث صادرات کیوی حتما الزام به دریافت است.

او با اشاره به تاثیر بالای دریافت گواهینامه ارتقای سلامت محصول با قیمت کیوی، افزود: حتما باغداران نسبت به این امر اقدام کنند، در غیر این صورت باتوجه به تفاوت قیمت و کیوی صادراتی سال بعد گله‌مند نباشند.

بیگی گفت: باتوجه به توان صادراتی تا سطح ۱۰۰۰ هکتار از باغاتی که سریع‌تر برای دریافت گواهینامه ارتقای سلامت محصول اقدام کنند در اولویت صادرات قرار می‌گیرند.

او افزود: دریافت گواهینامه ارتقای سلامت محصول از اول اسفند شروع شده و تا ۲۵ فروردین ادامه دارد و باغدارانی که زودتر ثبت‌نام کنند در اولویت نخست هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.