در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ویژه برنامه موزیکال «ننه سرما» شب تحویل سال روانه آنتن رادیو نمایش می‌شود

ویژه برنامه «ننه سرما» که روایتی موزیکال از آئین کهن «ننه سرما» و عمو نوروز است، ساعت ۰۳:۳۰ دقیقه بامداد و قبل از تحویل سال به مدت یک ساعت از رادیو نمایش پخش می‌شود.

فرشاد آذرنیا، تهیه‌کننده ویژه برنامه «ننه سرما» رادیو نمایش درباره این برنامه که روایتی موزیکال از آئین کهن «ننه سرما» و عمو نوروز است، گفت: برنامه «ننه سرما» درباره قصه قدیمی ننه سرماست، که منتظر عمو نوروز است. اما وقتی عمو نوروز از راه می‌رسد، او خواب است. داستان «ننه سرما» از زمان سفر عمو نوروز آغاز می‌شود. او صحرا و بیابان‌ها را آباد می‌کند، بهار را با خود می‌آورد و چشمه‌های یخ زده را به روز اولش را برمی‌گرداند، درخت‌های خوابیده را بیدار می‌کند، تا به ننه سرما برسد. ننه سرما هم می‌خواهد هفت سین‌اش را کامل کند، اما بخاطر تلاشی که برای تکمیل سفره هفت سین می‌کند، خسته می‌شود و دوباره می‌خوابد. 

آذرنیا ادامه داد: بخاطر همزمانی عید نوروز و رمضان شخصیتی بنام «رمضون» هم اضافه کردیم. این برنامه به صورت موزیکال است. عمو نوروز از دید برنامه ما پیک تحول است. پیکی است که خبر می‌آورد طبیعت در حال نو شدن و جوان شدن است. این ویژه برنامه با رویکرد تقویت هویت و فرهنگ ملی از ساعت ۰۳:۳۰ دقیقه قبل از تحویل سال به مدت یک ساعت پخش می‌شود.

تهیه‌کننده ویژه برنامه «ننه سرما» به ارائه توضیحاتی درباره نمایش‌های موزیکال پرداخت و گفت: بازیگران نمایش موزیسین نیستند، به همین دلیل وقتی با خواندن قطعه یا شعر مواجه می‌شوند، نیازمند تمرین بیشتری هستند. آنها باید با تکرار بسیار زیاد آماده ضبط باشند، که زمان زیادی را می‌برد. همزمان با بازیگری گروه نوازندگان هم باید بنوازد. سختی کار صدابردار در این است که باید چند ساز را به همراه صدای بازیگران کنترل کند. البته استودیو‌های ما برای انجام موسیقی تجهیز نشدند، که زمان تولید را بالا می‌برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۲۳:۴۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
لطفا ایرج خواجه امیری پسرش رادر بدنامه نوروزی تلویزیون دعوت کنید
آخرین اخبار