۱۹۲ مددجوی خراسان جنوبی برتر قرآنی شدند

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی گفت: مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره جشنواره قرآنی‌ «باران وحی» ویژه مددجویان خراسان‌جنوبی با قدردانی از ۱۹۲ نفر از برترین‌ها برگزار شد.

سورگی معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: این افراد برگزیدگان رشته‌های مختلف اعم از بانوان و آقایان در سه سطح زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال بودند که با اهدای لوح تقدیر و پرداخت هدایای نقدی به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال قدردانی شدند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعداد‌های قرآنی مددجویان تحت حمایت و ارتقای دانش قرآنی آنها بیان کرد.

سورگی با اشاره به شرکت هزار و ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در جشنواره فرهنگی هنری باران وحی عنوان کرد: این جشنواره در ۱۵ رشته در سطح استان به صورت غیر حضوری و فقط در رشته حفظ به صورت حضوری برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: مراحل شناسایی استعداد‌ها و ثبت نام مددجویان از اواخر خردادماه آغاز و پس از آن، آثار رشته‌های آوایی و هنری در سامانه بارگذاری شده و توسط اساتید و داوران استانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سورگی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ارتقاء نشاط معنوی و ایجاد انگیزه، رقابت و اعتماد به نفس، شناسایی و توانمندسازی استعداد‌های قرآنی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و ارتقای دانش قرآنی و هنری آنها را از اهداف این جشنواره برشمرد.

وی یادآور شد: این جشنواره در سه مقطع سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک خواهران و برادران برگزار شد که نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، اذان، مداحی، دعاخوانی، فهم قرآن، دعاخوانی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.