کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: برای امروز در برخی از مناطق استان، وزش باد نسبتاً شدید و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

 مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: برای امروز به تدریج در ساعت بعدازظهر از میزان ناپایداری‌های جوی در سطح استان کاسته می‌شودو فردا افزایش ابر پدیده غالب جوی است.

وی افزود: همچنین برای امروز وزش باد در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب شرقی بیشتر است؛ لذا رانندگان قبل از تردد در محور‌های کرمان به یزد، کرمان به سیستان و بلوچستان و کرمان به خراسان از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

 سلاجقه بیان داشت: در نیمه شرقی استان شاهد وزش نسبتاً شدید به همراه گردوخاک هستیم که باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: دیروز حداکثر سرعت وزش باد در شهر کرمان بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت بود.

سلاجقه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر مناطق شمالی و غربی استان بارش باران را داشته ایم که فیض آباد راور با ۱۴ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته و در شهر کرمان هم ۲ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

 وی افزود: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۶

 درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.