دومین همایش "صدای پای بهار" به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی برگزار شد.

دومین همایش "صدای پای بهار" به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی و فرارسیدن بهار و سال جدید خورشیدی در شهر مزارشریف برگزار گردید. 

سید سکندر حسینی بامداد، مسئول کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف در رابطه به برگزاری این همایش گفت: دومین همایش (صدای پای بهار) به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی همزمان با فرارسیدن بهار و سال نو در سالن این کتابخانه شده است.

به گفته وی حدود یک ماه قبل فراخوان پذیرش مقالات علمی، ادبی و پژوهشی نیز از سوی آنان برای این همایش داده شده بود.

وی تصریح نمود که شاعران، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و مکتب، دانشجویان و شخصیت های ادبی به این فراخوان لبیک گفته و مقالات شان را به دبیران این همایش ارسال و برای اشتراک کنندگان این فراخوان لوح تقدیر اهدا گردید. 

حسینی بامداد افزود که نخستین دور این همایش نیز به مناسبت بزرگداشت از حکیم نظامی گنجوی و امیر علی شیر نوایی در سال قبل برگزار گردیده بود و امسال در برنامه های مختلف از این شخصیت ها تجلیل شده است.

در همین حال، شماری از اشتراک کنندگان فراخوان مقالات علمی، ادبی و پژوهشی در همایش "صدای پای بهار" گفتند: برگزاری چنین برنامه ها برای رشد استعداد ها و معرفی شخصیت های ادبی و علمی موثر می باشد و نیاز است که نخبگان، شاعران، شخصیت های علمی و ادبی به جوانان و عموم مردم معرفی شوند.

آنان افزودند که بی خبری و عدم آگاهی از تاریخ و گذشته پر دستآورد حوزه تمدنی متاثر کننده است و باید تمام اقشار جامعه در مسیر آگاهی حرکت کنند تا جامعه به سوی فعالیت های علمی، شعری و ادبی سوق داده شود.

گفتنی است که این همایش توسط کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و انجمن نویسندگان ولایت بلخ دایر گردیده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.