مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام از اجرای طرح «مسطورا» در سراسر استان ایلام، خبر داد.

حجت الاسلام رحیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به این که تمام شرایط لازم برای اجرای طرح «مسطورا» در سراسر استان ایلام فراهم شده است، اظهار کرد: در قالب این طرح، ۱۵۰ آیه از کلام‌الله مجید در مدت سه سال در جامعه گفتمان‌سازی شده و هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز نیز حول آن انتخاب شده است.

وی افزود: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و به ویژه برنامه‌های فرهنگی از سوی گروه‌های رسانه‌ای در محور این فراز‌ها انجام می‌شود.

وی مکان برگزاری این برنامه را در ماه مبارک رمضان؛ حسینیه‌ها، مساجد، تکیه‌ها و… عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مردم را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: طرح ملی مسطور یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآن، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمانی عمومی در جامعه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این طرح سه ساله، نقش و اثرات قرآن در زندگی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود و رفتار‌ها و سبک زندگی، مطابق با دستورات قرآنی نهادینه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام اضافه کرد: ۱۰۰ مبلغ روحانی به مناطق مختلف این استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.