زیباسازی شهری با ساماندهی تابلو‌های شهری

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از سیاست‌های شورای اسلامی شهر ساختن شهری زیبا با جلوه‌های بصری چشم نواز است.

حجت‌الاسلام حیدری عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بخشی از این تابلو‌ها برای معرفی معابر است، گفت: شهر یزد بیش از ۲۰ هزار معبر دارد که اگر هر معبر به طور میانگین ۲ عدد تابلو داشته باشد بیش از ۴۰ هزار تابلو در شهر وجود دارد که باید طراحی شود. 

او با بیان اینکه برخی از این تابلو‌ها سرقت شده بودند یا نیاز به تعویض و برخی نیز نیاز به نام گذاری دارند افزود: تابلو‌ها و معابری که نیاز به نام گذاری داشتند در کمیته نام گذاری معابر نام گذاری شدند که به حدود ۵۰۰ تابلو می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با احتساب سال‌های قبل حدود پنج هزار تابلو باید در شهر نصب می‌شد که در سال‌های قبل مورد بی توجهی قرار گرفته بود و تا پایان سال هم قرار است پنج هزار تابلو از سوی سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری نصب شود. 

حیدری گفت: بخش دیگر طراحی برخی تابلو‌ها هستند، از جمله تابلو‌هایی که عنوان شهید دارند آن‌ها نیاز به طراحی جدید دارند که شکل و شمایل متفاوتی به خود بگیرند و از یکنواختی بیرون بیایند و همچنین بخشی از تابلو‌ها نیز تابلو‌های ترافیکی هستند که نیاز به تغییر دارند از جمله اینکه ابعاد آن‌ها کوچک‌تر شود و شکل و شمایل زیباتری به خود بگیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد بخش دیگری از تابلو‌ها را مربوط به ادارات دولتی و خصوصی و مغازه‌ها و مطب پزشکان و داروخانه‌ها دانست و افزود: تاکنون هیچ طرح خوبی برایشان وجود نداشت، اما طبق مشاوره و آیین نامه تابلو سطح شهری و مطالعاتی که صورت گرفت و بررسی‌های سازمان سیما و منظر و هیئت مدیره یک طرح بسیار خوبی تهیه شد که از آلودگی بصری سطح شهر تا حدوی کم می‌کند و از به هم ریختگی شهر و نازیبایی‌ها کاسته می‌شود.

او تأکید کرد:، اما برای اجرای آن به همه مجموعه‌ها نیاز است از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اماکن و شهرداری که باید دست به دست هم بدهند و با حمایت اصناف بتوانیم که یک چشم نوازی خیلی زیبایی را در سطح شهر شاهد باشیم.

برچسب ها: معابر ، تابلوها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.