فعالیت ۵۷ تیم نظارتی دامپزشکی در ماه رمضان و عیدنوروز

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح استان ۵۷ تیم ثابت و سیار فعالیت خواهند داشت.

  روابط‌عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان، غلامرضا سرگزی بیان کرد: باتوجه‌به افزایش میزان مصرف فرآورده‌های خام دامی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، به‌منظور تامین فرآورده سالم و حلال و همچنین اهمیت ارتقای سطح بهداشت و سلامت مصرف کنندگان این محصولات، نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ شدت می‌گیرد.
 
وی افزود: در زمان اجرای این طرح کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی در سیستان و بلوچستان در قالب تیم‌های ویژه نظارت بهداشتی و شرعی، کار نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه و رستوران‌ها را بر عهده دارند.
 
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مدت زمان اجرای این طرح تعداد ۵۷ تیم ثابت و سیار و ۱۰۷ نفر در قالب بازرس بهداشتی به‌صورت  دو شیفت صبح و عصر وظیفه نظارت بر مراکز عرضه را انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: شهروندان محصولات و فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی در سیستان و بلوچستان تهیه و از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کنند.
 
سرگزی گفت: دامپزشکی در راستای وظایف بهداشتی خود، وظیفه نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از شیر، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و عسل از مزرعه تولید تا سفره مصرف را به عهده دارد و با هرگونه فعالیت غیر بهداشتی با منشا دامی با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف، در همه مراحل برخورد خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا با شماره ۱۵۱۲ سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع تا کارشناسان این اداره کل نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار