برگزاري منظم، با شكوه و پرشور عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در بم و استفاده از مداحیهای مناسب، باعث شده است تا این عزاداری بعنوان اثری ممتاز شناخته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ شايق فرماندار بم  در مراسم تجليل از خادمان حسيني  شهرستان بم و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری و انعکاس مراسم تاسوعا و عاشورای این شهرستان افزود اقشار مختلف مردم بم، نقش اصلی را در خلق این اثر ملی داشته اند اما رسانه استانی هم با  انعکاس هنرمندانه این عزاداری پرشور نقش مهمی در شناسایی و معرفی فرهنگ عمیق عاشورایی مردم  بم داشته است.

امام جمعه بم نيز با تشكر از صدا وسيماي مركز كرمان به ويژه حجت الاسلام موسوي به دليل توجه خاص و ويژه به مسائل فرهنگی استان گفت: عزاداري بم به الگويي شايسته براي عزاداري ساير نقاط كشور بدل شده است.

حجت الاسلام دانشي افزود: مردم بم همواره در مراسم مذهبي حضوري پررنگ داشته اند اما طي دوسال اخير به همت صدا وسيماي مركز كرمان، مردم جهان توانستند شور عاشورایی مردم بم را به نظاره بنشینند.

 کامیاب معاون عمراني استاندار نيز دراین مراسم با تجلیل از حضور با شكوه مردم بم در مراسم تاسوعا وعاشوراي حسيني و تلاش رسانه استانی برای انعکاس این حضور، مردم بم را الگويي شايسته براي ساير نقاط استان دانست و افزود: شهروندان ولايتمدار بمي ثابت کردند بم نه تنها در بازسازی فیزیکی خود به الگویی مناسب تبدیل شده بلکه در بحث معنویت و فرهنگ سازی هم جزو شهرو پیشرو  است.

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام موسوي مدير كل صدا وسيماي مركز كرمان ، با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز کرمان از چند سال قبل تلاش میکرد عزاداریهای روز تاسوعا و عاشورای حسینی را از کرمان یا یکی از شهرستانها، بصورت مستقیم در سطوح ملی و بین المللی منعکس کند و به همین علت مذاکرات زیادی با مسئولین شهرستانهای مختلف صورت گرفت اما این مذاکرات تاکنون فقط در بم ، به نتیجه لازم رسیده است.

  موسوی همت عاشورایی مردم بم ، پیگیری مسئولین شهرستان بخصوص امام جمعه و فرماندار و همکاری و هماهنگی همه هیاتهای مذهبی را از مهمترین عوامل تحقق توفیق الهی دانست و افزود بازهم میگوئیم برای پوشش رسانه ای آئینهای بزرگ فرهنگی در همه  شهرستانهای استان آمادگی داریم اما مردم و مسئولین شهرستانها باید توجه داشته باشند امروز رقابت سخت رسانه ای در جهان وجود دارد و برای جذابیت برنامه های فرهنگی ، استانداردهای بالایی مطرح است لذا برای انعکاس ملی و بین المللی هر برنامه فرهنگی باید همه مردم و مسئولین دست به دست هم دهند و با یکدلی و هماهنگی ، در صحنه حضور پیدا کنند و کارشناسان رسانه هم آماده ارائه دیدگاههای کارشناسی و مشاوره لازم در این  خصوص هستند.

حجت الاسلام موسوي  ضمن اشاره به پخش هزار دقيقه اي مراسم عزاداري بم از 13شبكه داخلي وبرون مرزي گفت  عشق به ائمه اطهار ، از گذشته در دل و وجود مردم بم نهفته بوده است  و صدا و سيما ، اين عشق را نمايان ساخت .

در  این مراسم  از خادمان حسيني ، اعضاي هيئتهاي مذهبي و مدیران شهرستانی و دست اندركاران  پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورای بم تجليل شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
م.فارابی
۱۲:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بم عزیز ،امیدوارم درپناه سیدالشهدا وبرادر غیرتمندو باوفایش پاینده باشی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا افغاني پور
۱۳:۰۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۱
خدارا شاكريم بر اين همه عزت كه به ما بمي ها عرضه فرمود-
تشكر از همه عزيزان مجري ومردم صبور بم
شكوه وعظمت اين رويداد را زماني بهتر وبا عمق جان درك مي كني كه كيلومترها دور از بم زندگي كني
مردم بروجرد همصدا با همه ايران بر اين همه شور وشوق ونظم پايدار احسنت مي گويند،آرزو دارند چنين عزاداري را....
همشهري شما مقيم بروجرد