صادرات سه میلیارد و ۳۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات کرمانشاه

ناظرگمرکات استان کرمانشاه از صادرات سه میلیارد و ۳۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات کرمانشاه در ۱۱ ماهه نخست امسال خبر داد.

علی اصغرعباس زاده ناظرگمرکات استان کرمانشاه گفت : در ۱۱ ماهه نخست امسال سه میلیارد و ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالا به وزن شش میلیون و ۵۹۰ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه افزود: این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن رشدی پنج درصدی داشته است.

عباس زاده، عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد. 

عباس زاده با اشاره به آمار ۱۱ ماهه واردات گمرکات استان، عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال در مجموع ۷۰ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۸ دلار کالا به وزن هشت هزار و ۸۴۶ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد و از حیث وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و ... عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.