استاد آمریکایی دانشگاه شیکاگو در مورد وضعیت پیرامون درگیری اوکراین و چگونگی پیشرفت وقایع اظهاراتی را بیان کرد.

جان مرشایمر مطمئن است که نیرو‌های مسلح روسیه کنترل خود بر مناطق را گسترش خواهند داد و مرز‌های فدراسیون روسیه را قبل از اینکه غرب کی‌یف را برای مذاکره صلح با مسکو وادار کند، توسعه خواهد داد.

کانال یوتیوب Deep Dive به نقل از این پروفسور آمریکایی نوشت: «دولت آمریکا باید با اوکراینی‌ها کار کند تا آن‌ها را به مذاکره با روس‌ها سوق دهد. وضعیت به سرعت در حال بدتر شدن است و روس‌ها مناطق بیشتری را تصرف خواهند کرد.»

او تاکید کرد که ارتش اوکراین به هیچ وجه قادر به شکست روسیه در درگیری فعلی نخواهد بود. مرشایمر از غرب خواست کی یف را به مذاکره با مسکو وادار کند چراکه تنها نتیجه معقول برای پایان درگیری و راه برون رفت از این وضعیت همین مذاکره با روسیه است.

به گفته این کارشناس آمریکایی، بسیار غم انگیز است که سیاستمداران غربی همچنان به این باور ادامه می‌دهند که نیرو‌های ناتو یا ارسال تجهیزات اضافی تسلیحاتی به اوکراین، به نیرو‌های مسلح آن در شکست روسیه کمک می‌کند.

مرشایمر پیشتر گفته بود جنگ در اوکراین یک فاجعه چند بعدی است که احتمالاً در آینده قابل پیش بینی و بسیار بدتر خواهد شد. هنگامی که یک جنگ موفقیت آمیز است، توجه کمی به علل آن می‌شود، اما زمانی که نتیجه فاجعه آمیز است، درک چگونگی وقوع آن بسیار مهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار