در آستانه عید نوروز ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی به یادمان‌های دوران دفاع مقدس در خوزستان اعزام شدند.

۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در قالب ۲۰ کاروان از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در اروند کنار، شلمچه، فکه، طلائیه، چزابه، هویزه و فتح المبین بازدید کردتد و با رشادت‌های رزمندگان آشنا شدند.

هر سال در این فصل اقشار مختلف آذربایجان شرقی به ویژه دانشجویان با حضور در یادمان‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی با فداکاری رزمندگان برای انتقال به نسل‌های آینده بیشتر آشنا می‌شوند.

۲۰ اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیستم اسفندماه ۱۳۷۵ در یادمان شهدای هویزه حضور یافتند و یاد شهیدان والامقامی را که در دفاع از حریم پاک این منطقه از میهن اسلامی به شهادت رسیدند گرامی داشتند.

راهیان نور در واقع یک موزه جنگ زنده برای بازگویی و تصویرسازی حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهیدان گرانقدر دوران دفاع مقدس است.

حضور در راهیان نور بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و عامل ماندگاری دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در افکار عمومی است.

هر ساله اقشار مختلف آذربایجان شرقی به ویژه دانشجویان با حضور در یادمان‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی با فداکاری رزمندگان برای انتقال به نسل‌های آینده بیشتر آشنا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار