استاندار یزد گفت: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایلوت هوش مصنوعی کشور، برش استانی سند ملی هوش مصنوعی در تمامی ابعاد دنبال می‌شود.

نشست بررسی راهکار‌های توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی در استان به ریاست استاندار و با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه فناوری هوش مصنوعی مرتبط با ذهن انسان و فناوری زیستی مرتبط با جسم انسان‌ها است، گفت: به یقین کشور‌هایی که به فناوری هوش مصنوعی و فناوری زیستی مجهز شوند دست برتر را در آینده خواهند داشت.
 
مهران فاطمی از هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری برتر نام برد و بیان کرد: دولت‌ها و حکمرانی‌های مسلط بر این فناوری به پیشرفت و ماندگاری خواهند رسید و از سوی دیگر حکومت‌های فاقد این فناوری محکوم به شکست و اضمحلال خواهند بود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه در کنار آموزش، گفتمان سازی، ترویج و توسعه علمی حوزه هوش مصنوعی بهره‌گیری از این فناوری در صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایلوت هوش مصنوعی کشور، برش استانی سند ملی هوش مصنوعی در تمامی ابعاد دنبال می‌شود.
 
او از اعلام آمادگی استان جهت همکاری با بخش خصوصی و نهاد‌های علمی و فناوری و نیز ارائه برنامه‌های هدف‌دار، پروژه محور، زمان‌دار و صاحب‌دار خبر داد و افزود: پشتیبانی‌های معاونت علمی ریاست جمهوری و ارائه مشوق‌ها و اعتبارات مالی باعث ایجاد انگیزه در بخش خصوصی در راستای تحقق برنامه‌ها خواهد شد.
 
فاطمی همچنین از تشکیل ستاد ویژه هوش مصنوعی در استان ذیل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خبر داد و یادآور شد: این موضوع به عنوان یکی از محور‌های ارزش آفرین و تحول آفرین در استان با جدیت دنبال می‌شود.
 
او در پایان با اشاره به عزم راسخ و پیگیری جدی استان در تحقق گام به گام برنامه‌های حوزه هوش مصنوعی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با هدایت‌ها و پشتیبانی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مسیر مصمم‌تر از پیش حرکت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار