معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از تغییر رویکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سال آینده در استان خبر داد.

علی نوری شنبه شب در دویست و یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار کرد: از سال آینده رویکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تغییر پیدا خواهد کرد و اولویت با طرح هایی خواهد بود که به توسعه زیرساخت های گردشگری، تجارتی، مرزی و صنعتی کمک می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: از سال آینده اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور که  تعدادی از وزار نیز عضو آن هستند جهت رفع مشکلات واحد های تولیدی در استان حضور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به  وجود بیش از ۱۵۰۰ واحد تولیدی در بخش صنعت و معدن استان یادآور شد: در سال جاری ۷۰۷ میلیارد تومان  تسهیلات اعلامی برای بخش صنعت استان است از این میزان ۳۲۳ میلیارد تومان تخصیص یافته و از این میزان تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه دولت تسهیل گر واحدهای تولیدی است، گفت: حمایت به موقع و درست باعث توسعه می شود.
نوری خاطر نشان کرد: مخالف صددرصدی واگذاری اراضی به تعدادی متقاضی هستم که به بهانه تولید درخواست زمین می کنند ولی هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۲۱۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه در این جلسات یک هزار و ۸۸۵ پرونده مطرح شده، بیان کرد:  ۶۹ درصد مصوبات این جلسات انجام شده و ۳۱ درصد آن نیز در دست اقدام و پیگیری است.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن این تعداد مصوبه اشتغال ۲۱ هزار و ۹۶۸ نفر تثبیت شده است و با اجرای کامل مصوبات هم میزان اشتغال حفظ شده به ۲۳ هزار و ۸۹۰ نفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.