سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: کلیه اتوبوس‌های مسافربری سطح استان به مدت ۱۰ روز تحت کنترل و نظارت ویژه قرار می‌گیرند.

رضا حسین زاده سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به ابلاغ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با طرح کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر قبل از نوروز ۱۴۰۳، رزمایشی به منظور تشدید نظارت‌ها از ۱۳ اسفند به مدت ۱۰ روز توسط حوزه ایمنی و ترافیک اداره کل در حال انجام است.

او افزود: در این رزمایش کلیه اتوبوس‌های مسافربری سطح استان در مرکز استان و شهرستان‌ها به مدت ۱۰ روز تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و کلیه موارد ایمنی ناوگان با هدف خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مسافران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسین زاده با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها به منظور داشتن سفر‌های ایمن در ایام نوروز، ادامه داد: این طرح به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور، کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای به شکل گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و پلیس‌راه در کلیه محور‌های مواصلاتی، پرخطر و پرتردد و به شکل بازدید‌های میدانی ناوگان عمومی حمل‌ونقل و کنترل مدارک و تجهیزات ایمنی آن‌ها در طول راه‌ها و محل‌های توقف (پایانه‌های مسافری، مقابل پلیس‌راه‌ها) انجام می‌شود.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: در بحث رزمایش رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل‌ونقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.