در شورای اداری استان از زحمات دو ساله علی کرمانی قدردانی و بهرام جمالی به عنوان سرپرست اداره کل دیوان محاسبات استان معرفی شد.

در این شورا مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان در گزارشی با اشاره به عملکرد دو ساله خود با اشاره به اینکه دیوان به منظور تضمین شفافیت و عدالت در برنامه‌ریزی و استفاده از منابع مالی و همچنین کاهش فساد و افزایش کارآمدی در دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کند. گفت: اولویت ما در دو سال گذشته و در قالب ۲۰۰جلسه مبتنی بر پیشگیری از تخلف بوده است.

کرمانی گفت: حسابرسی دیوان محاسبات در جهت کمک به رشد و توسعه استان با شفافیت و انضباط مالی همراه بوده است.

او گفت: کنترل برخط موجودی دستگاه‌های مختلف. کمک به وصول درآمد‌های مالیاتی دستگاه‌ها واماکن واتومبیل‌ها، احیاء درآمدحاصل از اجاره بهای اموال واملاک دولتی خاصه شرکت سیاحتی علیصدر به میزان ۱۵میلیارد تومان و استفاده از ظرفیت قوانین و مقررات برای توسعه استان از جمله اقدامات بوده است.

در ادامه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در کنار کار نظارتی باید شجاعت مدیران دستگاه‌های اداری را از آنها نگیریم.

حاجی بابایی افزود: ما وظیفه داریم مدیران قوی و قدرتمند را کمک کنیم تا در راستای توسعه حرکت کنند و در این زمینه به آنها مشاوره بدهیم.

او گفت: نهضت ملی مسکن در همدان اکنون اولویت اصلی ماست و سه هزار هکتار زمین باید به همدان اضافه شود و هر ماه باید نتیجه کار ساخت مسکن به اطلاع مردم برسد که تا هر کسی که کارشکنی می کند معرفی شود.

در ادامه شورای اداری استاندار نیز با قدردانی از مردم برای حماسه آفرینی ۱۱ اسفند گفت: مردم ما با همه مشکلات اقتصادی همچنان محکم و استوار پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب خود هستند.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خوشحالیم برمدار قانون مسیر انتخاب مردم را ریل گذاری کردیم و مردم توانستند کاندیدا‌های خود را انتخاب کنند که امیدواریم با مجلس جدید بیش از گذشته در مسیر توسعه کشور و استان حرکت کنیم.

قائم مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیر کل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات کشور هم در این نشست با تشریح کار کارشناسی کارکنان دیوان محاسبات استان همدان گفت: مدل کاری ما در کل کشور عدم مداخله در تصمیم گیری‌ها و نظارت رو به توسعه و پیشگیری است.

ابراهیم نامداری عدم اطلاع مدیران اجرایی از قوانین و مقررات جاری کشور را یکی از مشکلات عمده دانست که با برگزاری کلاس‌های آموزشی و دوره‌های یادآوری در حال رفع شدن است.

او استان همدان را از نظر تهیه گزارش‌های حسابرسی در کشور جزو استان‌های برتر کشور برشمرد و گفت بنای ما کمک به انضباط مالی دستگاهها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.