رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس نتایج آخرین بررسی‌ها، موجودی سرمایه خالص بخش‌ کشاورزی در این استان ۵.۰۱ درصد معادل ۲۲۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال (در حدود ۲۲ همت) است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین بررسی‌ها، موجودی سرمایه خالص بخش‌ کشاورزی در این استان ۵.۰۱ درصد معادل ۲۲۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال (در حدود ۲۲ همت) است و داده های این بررسی مربوط به سال ۱۴۰۰ است، گفت: سهم استان زنجان از موجودی سرمایه خالص بخش‌ کشاورزی کشور ۱.۵ درصد است.

وی ادامه داد: تشکیل سرمایه بخش کشاورزی در استان نیز معادل ۸۴ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال است که ۵.۱۹ درصد از سرمایه استان و ۱.۴ درصد سهم از کشور را در سال ۱۴۰۰ شامل می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از کل ۲۲۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال موجودی سرمایه خالص بخش کشاورزی این استان ۳۵.۰۵ درصد مربوط به ماشین‌آلات، ۶۲.۱۷ درصد مربوط به بناها و ساختمانها و ۲.۷۸ درصد نیز مربوط به سایر اجزاست.

خداوردی اظهار کرد: بر پایه آخرین داده‌های استخراج شده، ارزش افزوده بخش کشاورزی استان معادل ۸.۵ همت است و زنجان با دارا بودن ۱.۷۴ درصد ارزش افزوده‌ کشور در این بخش رتبه ۲۳ کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.