مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره ورزشی دا با هدف نشاط افزایی در بین دانش‌آموزان به میزبانی یکی از مدرسه‌های شبانه‌روزی فقط در شهرستان میامی در حال برگزاری است.

سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره ورزشی «دا» با هدف نشاط افزایی در بین دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه شبانه‌روزی حسین آباد کالپوش میامی در حال برگزاری است.

این مسئول بیان کرد: احیا و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و توسعه آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف جشنواره «دا» است.

وی با توضیح اینکه واژه «دا» به گویش لری به معنای «مادر» است و این جشنواره ملی با هدف توسعه ورزش در بین بانوان کلید خورد، ادامه داد: جشنواره ورزشی «دا» در مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در حسین آباد کالپوش میامی با همراهی و مشارکت آموزش و پرورش در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: آموزش سبک زندگی، مهارت‌های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در اولویت برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی نیز در قالب جشنواره دا فردا یکشنبه برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.