اجرای طرح آموزشی چهارشنبه آخرسال در مدارس تبریز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز گفت:همزمان با شروع طرح جامع آموزش ایمنی در چهارشنبه آخرسال ویژه برنامه آموزشی در مدارس تبریز هم برگزار می‌شود.

آقای صالح نیا گفت: نوجوانان و جوانان قشر آسیب پذیر هر جامعه انسانی هستند و چهارشنبه آخرسال نیز از مراسمی است که با ورود فرهنگ نامناسب زمینه را برای ایجاد فضای آسیب پذیر مهیا کرده است.

آقای صالح نیا افزود: آموزش‌های عمومی ایمنی، انواع آتش سوزی ها، نحوه مقابله با انواع آتش، توصیه‌های ایمنی شهروندی ویژه چهارشنبه آخرسال و سایر موارد ایمنی از جمله برنامه‌های آموزشی سازمان آتش نشانی در این روز است.

وی گفت:با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال متاسفانه شاهد افزایش تعداد مصدومان ناشی از انفجار مواد محترقه در مناطق مختلف استان هستیم و این در حالی است که انواع و اقسام ترقه‌های انفجاری خطرناک به صورت آزادانه در بازار‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسند و اقدامات موثر و بازدارنده‌ای از سوی نهاد‌های انتظامی و قضایی در این خصوص صورت نمی‌گیرد و سودجویان به صورت علنی اقدام به خرید و فروش و توزیع مواد آتش زا و انفجاری در مکان‌های عمومی و بازار‌های مناطق مختلف استان می‌کنند.

وی افزود: انتظار شهروندان از مسئولان ذیربط این است که برای کنترل و به حداقل رساندن صدمات و تلفات چهارشنبه آخرسال و حفظ امنیت روانی و نظم در جامعه با مراکز فروش و توزیع مواد محترقه به شدت برخورد موثر صورت گیرد.

وی گفت:از طرفی خود خانواده‌ها هم باید مراقب فرزندان خود باشند و آن‌ها را از خرید و نگهداری مواد منفجره در منازل مسکونی باز دارند تا شاهد اتفاقات ناگوار در روز‌های پایانی سال نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.