جریمه ۲۰ میلیارد ریالی دفاتر مشاور املاک متخلف در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: دفاتر متخلف مشاور املاک در اصفهان ۲۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بازرسی‌های انجام شده از دفاتر مشاور املاک استان در ماه‌های گذشته به تشکیل یک هزار و ۲۰۰ پرونده تخلف منجر شد و واحد‌های متخلف به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

علیرضا قاری قرآن افزود: ۹ هزار و ۳۰۰ بازرسی در ماه‌های اخیر از بنگاه‌های مشاور و معاملات املاک استان انجام که به پلمب حدود یک هزار و ۲۰۰ دفتر بنگاه معاملات ملکی متخلف منجر شده است.

او با بیان اینکه عمده تخلفات بنگاه‌های املاک نداشتن پروانه کسب، گران فروشی در اخذ کمسیون و استفاده از مبایعه نامه‌های دستی است ادامه داد: شهروندان حتما از نوشتن قولنامه در قالب اجاره نامه و یا مبایعه‌نامه دستی خودداری و برای معاملات خود کد رهگیری ثبت کنند.


مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: بازرسی دوره‌ای با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مشاوران املاک استان انجام می‌شود.


او اضافه کرد: هر گونه خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن تا زمانی که سند از طرف دولت به افراد واگذار نشده، غیر قانونی است و تبعاتی را برای طرفین به دنبال خواهد داشت.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: بعضی از واحد‌های مشاور املاک متخلف در ماه‌های اخیر با ایجاد نوساناتی در قیمت ها، به خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن هم اقدام کرده بودند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.