سرپرست ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: طولانی‌ترین پل آزادراهی کشور در آزادراه منجیل_رودبار به طول ۱۲۰۰ متر ساخته شده است.

محمود ملازینل سرپرست ساخت و توسعه آزادراه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: آزادراه منجیل-رودبار به عنوان بخش پایانی آزادراه قزوین-رشت در دل کوه‌های البرز یکی دیگر از پروژه‌های راهسازی قابل توجه کشور و طولانی‌ترین پل آزادراهی به طول ۱۲۰۰ متر با ۳۰۰ عدد شمع در این مسیر ساخته شده است.

وی افزود: این آزادراه ۸.۲ کیلومتر است و بیش از ۷۰ درصد از مسیر آن را پل، تونل و دیوارسازی تشکیل می‌دهد و با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، حجم و نوع کار مهندسی از طرح‌های بزرگ و اساسی کشور محسوب می‌شود.

وی  با بیان اینکه   ۸ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۵۷۶ متر در آزادراه منجیل-رودبار ساخته شده است، گفت: پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیر‌های پیش ساخته احداث شده است و با توجه به طول ۴۰ متری و وزن حدود ۱۰۰ تنی این تیر‌ها ساخت، حمل و نصب هر یک از این تیر‌ها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونه‌های قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب می‌شود.

سرپرست ساخت و توسعه آزادراه‌ها ادامه داد: برای ساخت پل شماره ۲ با ۲ دهانه ۸۵ و ۵۰ متری و پل شماره ۳ با یک دهانه میانی بزرگ به ارتفاع ۱۱۰ متر و سه دهانه ۶۵ متری از روش طره آزاد با اجرای شاریو استفاده شده است که این اقدام با هدف سبک‌تر شدن سازه و کاهش بار ستون‌ها در نوع خود یک مهندسی ارزش در ساخت به حساب می‌آید.

وی همچنین ساخت پل شماره ۶ آزادراه منجیل_رودبار را از نظر ابعاد و روش اجرایی بسیار خاص اعلام کرد و گفت: این پل به طول ۳۳۰ متر در شیب طولی و قوس افقی قرار گرفته است و به روش طره آزاد اجرا شده است و با توجه به ابعاد پل و وزش باد بسیار شدید در منجیل کار مهندسی بزرگ و ارزشمندی است.

سرپرست ساخت و توسعه آزادراه‌ها استفاده از روش‌هایی در ساخت پل‌های مسیر به منظور افزایش عمر مفید سازه‌ها و مقاومت مناسب در برابر حرکات زلزله برای اولین بار در کشور را از دیگر ویژگی‌های مهم این آزادراه اعلام کرد.

وی استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت ابنیه فنی این آزادراه با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخل کشور را از افتخارات جامعه مهندسی کشور در بومی سازی تکنولوژی‌های ساخت دانست که ضمن کاهش قیمت تمام شده پروژه می‌تواند در پروژه‌های دیگر به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

ملازینل در ادامه ساخت ۴ دستگاه تونل به طول ۲ هزار و ۸۷۶ متر و اجرای دیوارسازی به طول ۲ هزار و ۱۵۰ متر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ساخت آزادراه منجیل-رودبار اعلام کرد.

برچسب ها: آزادراه ، ساخت پل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
یگانه
۲۱:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام و درود هموطن گرامی که درباره تنها رسیدگی کردن به تهران و اصفهان گفتید، شوربختانه خرابی آسفالت، انواع آلودگی از جمله هوا و ترافیک در عمده کلان شهرها بیداد میکند ، باور بفرمایید.
به قول قدیمی های نازنین:
صدای دُهل از دور شنیدن خوش است.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام. پس چینی ها کجا بودن؟
Germany
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام لطفا پلها وبزرگراههها وساختمان سازی شیک بدهید دست چینی‌ها وروسها و پول نفت بدهید بهملت ایران ومدیریت. کنید پول نفت را وجلوی دلار وتورم راببینید مملکت ازدست رفت ملت درفقر مطلق زندگی می‌کنند چراکه فکر هزینه های زندگی ملت نیستید کمرملت زیر گرانی شکست خوابی بیدارشو......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
هر سازه که توی این کشور ساخته میشه عده ای غربگدا همیشه گوش به زنگ هستن تا علیه بقیه موضع بگیرند چون خودشان به درد نخور هستن پس مینالندن ما گشنه هستیم آقا یه چند تا نان خشک بریزید جلو اینها تا مشغول باشن تا صداشون در نیاد
Italy
مهدی
۱۷:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
خسته نباشید اما دیگران در قرن 19این کارها را کردند
ایران هم ۹٠سال پیش پل ورسک ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
دمتون گرم باغیرت های ایران. هنوز روغنفکران به پلی مینازند که با دستور استعمارگر خبیث (انکلیس)جهت منافع خود با تحمیل بودجه ایران که توسط هلندی ها و دانمارکی ها ساخته شد . خدایا خودت کمک کن به رشد بیشتر ایران با اقتدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
یک جاده ای مابین شهرستان الیگودرز و شهرستان خمین از اول انقلاب شروع به ساخت کرد فکر کنم تا انقلاب مهدی ادامه داشته باشد یک پل در حال ساخت هر سال پل ساخته میشد و برای بازدید مورد قبول قرار نمی گرفت و دوباره تخریب میشد سال از نو روزی از نو حکایت جاده سازی استان مرکزی در کل استان که برگرده یک جاده سالم و بدون چاله یافت نخواهی کرد با بستی دست مریزاد بگیم بم مسعولیت پذیری مسعولان باهوش مصنویی که داریم
Iran (Islamic Republic of)
طط
۱۸:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
بزرگترین معدن مس در آذربایجانشرقی هست بزرگترین معادن طلا در آذربازجانی شرقی هست چندتا معادن دیگرکوچک بررگ ولی ما ازنعمتش بی بهرمندیم تمام جاده های ماخراب داخل شهر تمام چاله این همه درامد بس کجاخرجش میشه استان ماکه هیچی خرج نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
از هر ۱۰ کلمه که نوشتی ۹ تاش غلط هست با این حال و وضع کار شناسی هم میکنی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
هیچ گونه جای خوشحالی ودیدن نداره وقتی که دلار داره میره بالا و کمر این ملت میشکنه و هرروز این مردم دارن از زندگی خسته تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۸:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
وقتی دلار حدود سه وپونصدی رو با رای دادن به حسن فریدون کردین حدود سی یعنی حدود هشت برابر نطق نمیکشیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
مترو اهواز ۲۰ سال که مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
اون هم انشالله یا ظهور امام زمان کامل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
تمام مسیرهایی که خطر ریزش سنگ دارن باید بصورت تونل زیرزمینی باشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
خسته نباشید مهندسین کارامد وشجاع وایران دوست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
دم مهندسین ما گرموداغ ولی با چه هزینه ای .شفاف بگن چقدر هزینه برده.پل شهر صنعتی اراک دیدن داره اگه مسافر بودید حتما از پل شهر صنعتی اراک که از عجایب ده گانه هست دیدن کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
مردم هیچ کدام از این دستاوردها را نمیبینند و افتخار نمیکنند جز دستاورد شکم و بدبخت بودن و نداری را
ما مردم پر توقع و بی فرهنگ شده ایم و همه چیز را در زندگی راحت و بی مشقت میبینیم و جز خودتحقیری کار دیگری نداریم
United States of America
ایرانی
۱۴:۵۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
این پروژه ها در مقابل پروژه های کشورهایی که عقب بودن از ما و الان اجرا میکنن چیزی نیست.الان در آذربایجان شرقی یک جاده سالم و بدون چاله نمیتونی پیدا کنی .داخل شهرها هم بدتر از همه جا.فقط بلدیم برا لبنان و سوریه و عراق جاده بزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
شما آپارتمان سازی دادین به چینی ها بعد میگین پل می سازین همش دروغ دروغ
Iran (Islamic Republic of)
صدر
۱۴:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
تو مغزت رو دادی بجاش ..... ریختی توش، ما چیزی بهت گفتیم.
پس ببند، غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
قابل توجه ۱۹ اسفند ساعت ۸:۴۵ ممنون از گشاده نظر دادن شما ... درسته بنشینی در خانه و درب را هم ببندی با حقوق آماده سرماه معلومه که کسی برای شما کاری نکرده؟! انتقاد قشنگه ولی ندیدن اصلا قشنگ نیست. ببینیم بفهمیم و دلسوز باشیم... اون لفت و لیس‌هم مگه غریبه‌ها هستن نه متاسفانه از خویشاوندانش هستن از اونا باید تبری جوییم که خداکنه نابود بشن همان‌ها هستن که ما را بیچاره کردن....
Iran (Islamic Republic of)
محمدزمانی
۱۰:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام احسن بر مهندسین ایرانی دیگه باید مهندسان عزیزمان شاهکارهای پیچیده تری انجام بدن اینکار دیگه برای مهندسین ما باید کوچک بنظر برسه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۰:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
دست تموم همکاران عزیز مهندس عمران که با قبول تموم سختیها و دوری از خانواده،زندگی رو برای مردم راحت کردن، درد نکنه...
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۰:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
خواهشمندم از معادل فارسی واژه بیگانه تکنولوژی استفاده کنید کلمه فناوری مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی است .فارسی را پاس بداریم.سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
اینا. باز. میدیم ساده ترش بسازند... اره.. آزار دهنده هست.. بازی کرده. ساخته....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
لطفاً اصلاح فرمایید برای شمارش تونل از کلمهء دستگاه استفاده نمی شود، بهتر است از کلمهء ( واحد ویا سازه) ویا ترکیب این دوکلمه( مثلاً یک واحد سازه تونل ویا دو واحد سازه تونل استفاده شود) متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
ماشاالله.خدا قوت .دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
جاده جدید اهواز مسجدسلیمان ساخته نمیشه.....مگه با همین پول نفت و گاز خوزستان کشور رو نساختین خب حق مردم ما فقط آلودگی ومرگ جاده ای است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه به جنوب غربی کشور توجهی نمیشه همچنین جنوب شرق خیلی مظلومن
United States of America
ایرانی
۱۴:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
مگه به جاهای دیگه رسیدگی میشه؟؟فقط تهران و اصفهان رو از ایران میدونن .سایر مناطق جاده هاش خرابه داخل شهرها کلا باید بازسازی بشه.ترافیک بیداد میکنه .هوا بینهایت آلوده هس بخاطر مازوت سوزی نیروگاه‌ها. راهی که ۵۰ سال پیش داشتیم میرفتیم رو الان دارن نصف و نیمه اجرا میکنن خوشحال هم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
30 ساله 20 کیلومتر جاده نساختن
Iran (Islamic Republic of)
صدر
۱۴:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
چند سالته؟
یک کم تحقیق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خدا را شکر، از دولت هم متشکرم.
آخرین اخبار