باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سازمان همکاری کشورهای اسلامی برای پایان جنگ در غزه چه کرد؟

پنج ماه است که مردم غزه زیر فشار حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند و البته نیروهای حماس با حماسه‌آفرینی به یکه‌تازی هفتاد ساله صهیونیست‌ها پایان دادند و معادلات آنان را برهم زدند.

در چند روز گذشته جده برای دومین طی پنج ماه اخیر میزبان اجلاس فوق العاده سازمان کشورهای اسلامی بود اجلاسی که طی ماه‌های گذشته هیچ راهبرد عملی در جهت توقف جنگ در فلسطین نداشت.

به‌تازگی رژیم اشغالگر به جنگ گرسنگی و استفاده از ابزار گرسنه نگه داشتن چه در غزه، متوسل شده است.  همچنین به گفته دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه از آغاز جنگ اسرائیل تعداد شهدای کودک به ۱۳ هزار و ۴۳۰ نفر و زنان به ۸ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته‌است.

از طرف دیگر، تهدیدات رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین ادامه دارد و امکان ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه به حداقل خود رسیده است چنان که مقامات اشغالگر همچنان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به ویژه به مناطق شمالی جلوگیری می‌کنند و ساکنان نوار غزه در آستانه قحطی بی‌سابقه‌ای قرار دارند که جان تعدادی از کودکان و نوزادان را گرفته‌ است.

سازمان همکاری کشورهای اسلامی اهمیت بسزایی در مساله فلسطین دارد و انتظار می‌رفت در چند ماه گذشته و جنایات غیر قابل انکار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شاهد اقدام مؤثری از سوی این سازمان باشیم اما این سازمان نسبت در نهایت مانند گذشته به قرائت یک بیانیه بسنده کرد.

پرچم کشورهای اجلاس فوق العاده سازمان‌های اسلامی

کشورهای اسلامی شریان های حیاتی با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای چند روز پیش خطاب به کشورهای جهان اسلام تأکید کردند: آن موضوعی که در اختیار مسئولان کشورهای اسلامی است، قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی است، کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.

ایشان بیان کردند: به‌رغم عملکرد نامناسب مسئولان کشورهای اسلامی و به‌رغم همه سختی‌ها، همان‌گونه که در قرآن آمده، خداوند با مردم مؤمن است و هرجا که خدا باشد، پیروزی خواهد بود.

تاکید ایران بر عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه

حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سخرانی خود در این نشست بر لزوم عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه  و توقف جنگ فوری و همچنین آتش بس دائم تاکید کرد .

همچنین در سند قطعنامه پایانی نشست  موضوعاتی همچون آتش‌بس فوری و جامع و توقف تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی و ایجاد گذرگاه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه، ابراز تأسف از اقدام مدعیان حقوق بشر در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی، تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح بر اساس مصوبات نشست اخیر مقامات اطلاع رسانی سازمان، استقبال از اقدام آفریقای جنوبی و قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری، همکاری سیاسی و فنی و حقوقی کشورها برای پیگیری و ارجاع پرونده جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی کیفری، درخواست برای درج نام رژیم اشغالگر در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان، تشکیل و فعال سازی واحد حقوقی و رسانه‌ای سازمان همکاری اسلامی برای مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی، تحریم صادرات سلاح و مهمات به رژیم اشغالگر، موظف‌کردن دبیرکل سازمان به تعامل با اعضای دائم شورای امنیت و سایر موضوعات به عنوان اهم تصمیمات اتخاذ شده، مورد تاکید قرار گرفت.

سیدهادی سیدافقهی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره یه اجلاس سازمان همکاری کشور‌های اسلامی و نقش آن در تحولات غزه گفت: کلید واژه‌ای برای آن چه در غزه رخ می‌دهد وجود ندارد و سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری کشور‌های اسلامی کاری برای مردم فلسطین نمی‌کنند.

او افزود: این سازمان تنها به ارائه یک بیانیه مبنی بر توقف جنگ بسنده می‌کند و مقام معظم رهبری خطاب به کشور‌های عضو این سازمان فرمودند شما که نمی‌توانید کاری برای توقف جنگ کنید پس حداقل از ابزار فشار وقوع رابطه اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی استفاده کنید، اما برخی کشور‌های این اتحاد مانند مصر همچنان ارتباط خود را از دریا و خشکی با رژیم اشغالگر قدس حفظ کرده اند در واقع توقعی نیست که کشور‌های عضو کاری کنند فقط‌ای کاش خیانت نکنند مگر این سازمان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین تشکیل نشد؟ ایران مواضع حجومی و مطالبه گری دارد، اما اجماع این سازمان منفعل هستند. 

همچنین حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: متاسفانه این سازمان نسبت به مردم غزه منفعلانه عمل می‌کند و تاکنون هیچ کمکی برای حل مشکلات مردم انجام نداده و به دلیل نقش عربستان و امارات در این تشکل و نفوذ سیاست‌های آمریکا عملا کاربردی ندارد.

وی افزود: اگر کشورهای عضو توصیه مقام معظم رهبری را گوش فرا فرا داده و با رژیم جعلی صهیونیستی قطع ارتباط می‌کردند صهیونیست‌ها تا به اینجای کار هم قادر به مقاومت نبودند.

ترقی متذکر شد: در شرایطی که جنایت صهیونیست‌ها به بالاترین حد خود رسیده و معیار‌های ارزشی و انسانی رعایت نمی‌شود این اجلاس هیچ راهبردی ندارد و جمهوری اسلامی ایران در این محفل به اتمام حجت خواهد پرداخت تا این کشور‌ها در آینده مدعی نشوند که هشداری به ما داده نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
جلسه گذاشتن میوه و شیرینی خوردن..خسته نباشی دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
درست پنج ماه از عملیات طوفان الاقصی می گذرد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
حمله کنه به رژیم نزولخور و تبعیضی و ضددولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
با ریشه های کم کاری و عقب ماندگی خود خواسته توسط نفوذی ها برخورد کنید. فاسدان پیر و ملاکی که دنبال نابود کردن نیروی جوان و افزایش ناکامی در استان ها هستند و فکر می کنند خوانین و صاحب حق های پولدارند را کنار نزنید جوانان فریب خورده کنارتان می زنند . حلقه های علمی و صنعتی در استان ها ایجاد کنید تا جوانان کار و شغل و شکوفایی پیدا کنند و تمام مراکز صنعتی راکد و کم فعالیت را در قدس صنعتی ها تحت فشار بگذارید
آخرین اخبار