طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف جنوب کرمان

معاون بازرگانی اداره کل صمت جنوب کرمان گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف جنوب کرمان ویژه ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ اجرا می شود.

 محسن مشایخی طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز با همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌های جنوب کرمان، تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و اتحادیه‌های مرتبط در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی در تشریح این خبر افزود:  به منظور تامین آرامش، ثبات نسبی بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم در ایام پایانی امسال و همچنین ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ و همچنین برای جلوگیری از التهاب کاذب قیمت‌ها و پیشگیری از نگرانی‌های احتمالی مردم در خصوص تهیه و تامین مایحتاج عمومی، دستور العمل‌های لازم ابلاغ شده است که طی آن تشدید بازرسی و نظارت ویژه بر کالا‌های اساسی و خدمات در قالب گشت‌های مشترک در دستور کار معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان قرار دارد.

معاون بازرگانی اداره کل صمت جنوب کرمان بیان داشت: شهروندان توجه داشته باشند که مرکز پاسخگویی به گزارشات مردمی از طریق سامانه www.۱۲۴.ir و تلفن ۱۲۴ به منظور تسریع در رسیدگی به امور، در طول اجرای طرح آماده دریافت گزارشات مردمی است.

وی  تصریح کرد: با توجه به افزایش مبالغ جرائم تخلفات صنفی، از متصدیان واحد‌های صنفی انتظار می‌رود نسبت به درج قیمت کامل کالا‌ها و همچنین نگهداری فاکتور‌های خرید در واحد صنفی مربوطه برای ارائه به بازرسان اقدام کنند.

مشایخی هچنین گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، طرح عید تا عید را با هدف ارتقای قدرت خرید و سطح دسترسی آحاد جامعه به کالاهای اساسی با کیفیت و با نرخ مناسب و همچنین افزایش سطح فروش واحدهای صنفی مشارکت کننده در طرح برگزار می کند.

وی افزود: در این طرح وزارت صمت با برخی بانک های کشور برای اختصاص اعتبار خرید حداقل ۲ ماهه و با مبلغ حداقل ۲۰ میلیون تومان به خریداران(بدون چک و بدون ضامن)، توافق کرده است؛ بنابراین کلیه واحدهای صنفی قادر خواهند بود با تضمین بانک نسبت به فروش مدت دار کالاهای خود (بازپرداخت در اول اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام و مشارکت کنند.

معاون بازرگانی اداره کل صمت جنوب کرمان  بیان داشت: واحدهای صنفی جنوب کرمان می توانند برای ثبت نام یا کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر به آدرس اینترنتی eidtaeid.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.