رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : باید با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی در ایام تعطیلات نوروز برخورد جدی و قاطع صورت گیرد.

شهرام کرمی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال استان کرمانشاه با تأکید بر حضور به موقع، مقتدرانه و مدبرانه نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز گفت : یکی از مسائل مهمی که همواره وجود دارد سوء استفاده سودجویان از تعطیلات نوروزی برای تصرفات غیرقانونی و ساخت و ساز غیرمجاز می باشد و از آنجایی که این افراد اغلب از زمان تعطیلات نوروزی برای ساخت و سازهای غیرقانونی استفاده می کنند، در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی، با برنامه ریزی و انجام اقدامات ویژه تلاش خواهیم کرد تا این تخلفات را به حداقل برسانیم.

کرمی پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مختلف در خصوص روند اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی، گفت: خوشبختانه ظرف شش ماه اخیر پیشرفت قابل توجهی در زمینه اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان صورت گرفته و در برخی از شهرستانها بعضاً تا ۱۰۰ درصد از اراضی حدنگاری شده، ولی همچنان برخی شهرستانها نیاز به تلاش و پیگیری بیشتر دارند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری برای تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان خاطرنشان کرد: لازمه پیشرفت کار و سرعت بخشیدن به فرایند اجرای طرح کاداستر، تعامل و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های ذیربط و متولی است.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه ضروری است طرح کاداستر با سرعت بیشتری اجرا شود، افزود: مجموع اراضی زراعی کشاورزی استان کرمانشاه حدود ۸۵۰ هزار هکتار است که صدور سند حدنگاری آنها طی شش ماه گذشته به ۳۲۷ هزار هکتار معادل ۳۸.۶ درصد اراضی رسیده است و توقع داریم تا پایان سال به میانگین کشوری که ۴۰ درصد است، برسد.

وی به موضوع مقابله با حفر چاه های غیرمجاز اشاره و کرد: بر اساس گزارش ها در چهار ماهه اخیر ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.