علیزاده گفت: طی ۲ ماه گذشته برای  اجرای جشنواره پیشران، ۷۰ هزارمترمربع به فضای سبز شهر کرمان افزوده شده است.

 یدالله علیزاده از افزایش سرانه فضای سبز شهر کرمان خبر داد و گفت: طی ۲ ماه گذشته برای  اجرای جشنواره پیشران، ۷۰ هزارمترمربع به فضای سبز شهر کرمان افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان افزایش سرانه فضای سبز، مربوط به درختکاری درخت و درختچه در معابر بوده است، افزود: در بلوار پزشک، خیابان‌های شهید مطهری، شهید آیت‌الله ‎صدوقی، شهید زنده‌روح، شهید منصور ستاری، شهریارپناه و معابر فرعی بلوارپزشک به‌صورت کامل در رفیوژ وسط و دوطرف معبر، کاشت انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان همچنین از درختکاری ۳.۵ هکتار در دامنه کوه‌های صاحب ‎الزمان و درختکاری بلوار شهید احمد هدایت، بلوار داوودی، بلوار شهید پورجعفری به سمت پردیسان قائم (عج) خبر داد و یادآور شد: کاشت درختان شهر شامل: درختان مثمر و غیرمثمر بوده است.

 وی  به ۸ هکتار بهسازی فضای سبز و کاشت جدید در بلوار جهاد، خیابان فردوسی، بلوار آیت‌الله صدوقی و بوستان شهدای سلسبیل اشاره و بیان کرد: کاشت کامل بلوار جمهوری‌اسلامی نیز انجام شده و کاشت پارک الغدیر کنار مسجدالنبی هم به‌زودی انجام می‌شود.

علیزاده کاشت ۴۰۰ هزار نهال گل فصلی، در سطح شهر را ازجمله اقدامات در دستور کار برای اجرای جشنواره پیشران و ایجاد فضای بهاری در آستانه شروع سال جدید ذکر کرد و ادامه داد: برای اسکان مهمانان نوروزی نیز ۹ پارک مناسب در ۴ منطقه شهری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پارک‌های شهدای فاطمیون، مادر، رادیو، مسافر، شهید مطهری، شهید باهنر، طبیعت، پدر و پردیسان قائم (عج) برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ادامه داد: به‌منظور آماده ‎سازی پارک‌های مسافرپذیر، اقدامات لازم از جمله بهسازی فضای سبز، سرویس ‎های بهداشتی و نمازخانه، درحال انجام است.

وی بیان کرد: به دستور شهردار کرمان، حدود ۴۰ میلیارد تومان به‌صورت ویژه برای بهسازی پارک‌ها در نظر گرفته شده که شامل: رنگ‌آمیزی و بازسازی مبلمان پارکی، رفع نقص وسایل تندرستی، بهبود روشنایی و خرید لوله و اتصالات برای شبکه آب خام است.

علیزاده درخصوص زیباسازی شهربرای اجرای جشنواره پیشران از ساخت ۵ المان سه‌وجهی ویژه عید نوروز، ۵ المان متناسب با ماه مبارک رمضان، ۳ تونل نوری و ۴ سفره هفت‌سین، در آستانه سال جدید خبر داد.

وی همچنین رنگ‌آمیزی ۷۰ درصد المان‌ها، مبلمان ‎پارکی، آب‌نما، نیمکت‌های سیمانی و جدول‌های پارکی را ازجمله دیگر اقدامات دانست و گفت: نمازخانه داخل پارک‌ها نیز بهسازی و کانکس‌های مستقر در پارک‌ها رنگ‌آمیزی می‎ شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان افزود: ۲ حلقه چاه حفاری‌شده در بوستان مهدی (عج) شهرک شهرداری و پارک شهدای سلسبیل در حال تجهیز و برق‌رسانی است که با راه‌اندازی چاه این بوستان، آب فضای سبز محدوده شهرک شهرداری و شهرک الغدیر تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ۵ حلقه چاه حفرشده در سطح شهر نیز تا تیرماه سال ۱۴۰۳ برای تأمین آب فضای سبز شهر، وارد مدار می‌شود.

برچسب ها: ماه رمضان ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.