مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: امسال ۷۰۰ هکتار به وسعت نواحی و شهرک‌های صنعتی دیار هگمتانه افزوده شد.

مصطفی حقیقی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز همدان اظهار کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم، توسعه شهرک‌های صنعتی، فناوری و صنفی در همدان در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم وسعت نواحی و شهرک‌های صنعتی به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار برسد یعنی در دولت سیزدهم با اضافه شدن یک هزار و ۵۰۰ هکتار به عرصه‌های صنعتی، به میزان ۵۰ درصد ۴۵ سال گذشته نواحی صنعتی افزایش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد بزرگترین شهرک صنفی کشور بعد از با دریافت تاییدیه‌های لازم به زودی در همدان احداث شود.

این مسوول گفت: وسعت این شهرک صنفی حدود ۸۰ هکتار است که با راه اندازی آن یکی از معضلات اساسی شهر همدان رفع و این محل جایگاه خاصی برای تعاملات صنفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایجاد یک شهرک صنفی ۲۰۰ هکتاری نیز در شهرستان همدان مصوب شده و تا پایان سال نیز یک شهرک صنفی در ملایر راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان بیان کرد: امروز حضور تیم اقتصادی استان در اداره محیط زیست نشان دهنده این است که تفکر توسعه صنعتی استان به طور کامل همراه و همگام با معیار‌های حفظ محیط زیست است در این راستا دولت و از جمله شرکت شهرک‌ها دنبال استقرار و توسعه صنایع پاک و با فناوری بالاست.

حقیقی بیان کرد: ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان فعال هستند که نزدیک ۹ شهرک صاحب تصفیه خانه هستند و در طول شبانه روز هفت هزار متر مکعب تصفیه صورت می‌گیرد و در این باره جزو پنج استان اول کشور هستیم که نشان می‌دهد رویکرد دولت مبنی بر توسعه متوازن با رویکرد محیط زیستی در استان جاری و عملیاتی شده است.

وی یادآوری کرد: پیشتر از سازمان محیط زیست به عنوان مانع تولید یاد می‌شد، اما امروز در مجموعه محیط زیست تفکر همراهی حاکم است.

وی افزود: امسال با همراهی سازمان محیط زیست ۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اضافه شد که رتبه اول کشور را در این زمینه داریم.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.