نمایشگاه عروسکی پوشش اقوام ایرانی در موزه زاهدان آغاز بکار کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از افتتاح نمایشگاه عروسکی پوشش اقوام ایرانی در موزه زاهدان خبر داد.

 محمدهادی طهرانی‌مقدم در حاشیه افتتاح نمایشگاه عروسکی پوشش اقوام ایرانی، اظهار کرد: این نمایشگاه از امروز به مدت ۲ روز برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

وی افزود: در این نمایشگاه پوشش اقوام مختلف ایرانی در قالب حدود ۱۰۰ عروسک که حاصل تلاش ۴۰ نفر از بانوان هنرمند سراسر کشور است به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خانم‌ها مژده مصحفی توانا و زهرا جهان‌تیغ نیز به عنوان مجریان برنامه و در قالب یک کانون فرهنگی‌ هنری در این نمایشگاه حضور دارند و توضیحات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه خواهند داد.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی عموم مردم با پوشش، زیورآلات و آئین اقوام مختلف ایرانی است و عروسک‌های تولیدی نیز به لحاظ اندازه بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر هستند که به صورت هنرمندانه و خلاقانه تهیه و به نمایش گذاشته شده‌اند.

طهرانی مقدم گفت: در گویش سیستانی به عروسک، «لعبتک» گفته می‌شود که انواع مختلفی از این لعبتک‌ها با پوشش اقوام سیستانی و بلوچ نیز در این نمایشگاه وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در این ۲ روز از ساعت ۹ تا ۱۳ با حضور در موزه زاهدان از نمایشگاه بازدید کنند.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار