رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بیش از هزار و ۹۰۰ نفر در استان در آزمون ورود به حرفه مهندسان شرکت می‌کنند.

گنجی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: این آزمون روز پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ اسفند ساعت ۸ صبح در محل دانشگاه پیام نور بیرجند آغاز و تا ساعت ۱۵ ادامه دارد.

او افزود: در این دوره از آزمون هزار و ۹۷۱ داوطلب شامل ۲۹۸ داوطلب خانم و هزار و ۶۷۳ داوطلب آقا در رشته‌های مختلف شرکت دارند که هزار و ۲۳۴ داوطلب در روز پنجشنبه و ۷۳۷ داوطلب در روز جمعه با هم رقابت می‌کنند.

گنجی اظهار کرد: در این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت‌های نظارت و اجرا، عمران صلاحیت‌های نظارت، محاسبات، اجرا، تأسیسات مکانیکی صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، تأسیسات برقی صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه و آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اسفند از طریق ارکان اجرایی و نظارتی به طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی خراسان جنوبی قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه‌ای خواهد شد.

او بیان کرد: براساس دستورالعمل آزمون، داوطلبین می‌بایست یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه آزمون حضور داشته باشند و ورود داوطلبان به جلسه با کارت شناسایی آزمون و کارت معتبر عکس دار یا کارت عضویت عکس دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام می‌شود.

گنجی با اشاره به اینکه باجه رفع نقص از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در محل دانشگاه پیام نور بیرجند فعال است گفت: نتایج این آزمون‌ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr.ir. اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار