سیداحمد حسینی گفت: در حال حاضر ما تا امروز در بازار لوازم یدکی خودرو کمبود قطعات نداشته‌ایم.

سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎ آلات تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما تا امروز در بازار لوازم یدکی خودرو کمبود قطعات برای خودروهای تولید داخل و یا وارداتی نداشته‌ایم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود قطعه ب ای خودروهای چینی گفت: متاسفانه به دلیل کمبود عرضه این مشکل وجود دارد و در برخی از قطعات شاهد گرانی هم نسبت به برخی از قطعات خودروهای ژاپنی هستیم.

حسینی افزود: متاسفانه امروز در مبادی گمرکات کشور نظارتی بر واردات لوازم یدکی وجود ندارد، قطعه تقلبی با دریافت کد رهگیری و اخذ شناسه کالا وارد کشور می‌شود و ما هم به این موضوع معترض هستیم ولی متاسفانه برخوردی نمی‌شود.

او تصریح کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مشتریان حتما از فروشگاه‌های مجاز و کالای دارای شناسه کالا خریداری کنند؛ چرا که امروز متاسفانه از برندهای مشهور و معروف هم در بازار تقلب صورت می‌گیرد.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت لوازم یدکی برای امسال گفت: با تصمیم وزارتخانه‎ اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت تعرفه واردات لوازم یدکی از ۵.۵ درصد به ۵۱ درصد رسیده، بنابراین لوازم یدکی خودرو در سال جاری ۵۰ درصد گران می‌شود.

برچسب ها: لوازم یدکی ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
یک خاطر از این صنف نقل کنم تا بفهمید که
صبح رفتم کمک فنر جلو پراید قیمت گرفتم حدود یک میلیون رفتم جلوبندی تا کمک باز کرد شد ساعت ۱۱ امدم بخرم گفت ۱/۴۰۰ گفتم چی شده گفت خودرو گران شده بابا این صنف هنوز معنی کسب کار با دلالی را تشخیص نداده کاسب ها رابط تولید و مصرف کننده است فقط حق درصد سود و هزینه ها حمل و نگهداری را دارد اگر تولید کننده گران می کند هزینه مواد خام و دستمزد و حمل و .. گران شده و پرداخت کرده
آخرین اخبار