فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین وظیفه نیرو‌های مسلح ارتقای توان رزمی و آمادگی رزمی است.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم الحاق و رونمایی از دستاورد‌ها و سامانه‌های دفاعی جدید نیروی دریایی ارتش در بندرعباس افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شکر خداوند بزرگ این وظیفه را تا امروز به خوبی انجام داده است.

وی گفت: تجهیزات بروز و کارآمد که به دست توانمند جوانان مومن، دانشمند و ماهر طراحی و آماده سازی شده است، توسط همین جوانان حاضر در میدان، در پهنه دریا‌ها و اقیانوس‌ها به کار گرفته می‌شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه این اقدامات مانند آموزش، نگهداری، تعمیر، تمرینات و رزمایش‌ها برای ایفای نقش بهتر نیرو‌ها در زمان و مکان مناسب در ماموریت‌ها است و به شکر خداوند بزرگ دلیرمردان نیروی دریایی راهبری ارتش دست در دست برادران سپاه پاسداران تا امروز توانسته اند این ماموریت را در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند، باب المندق، دریای سرخ و اقیانوس‌ها به بهترین شکل و با افتخار به سر انجام برسانند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: نیروی دریایی ارتش در سال‌های اخیر موفق شد با اعزام ۹۷ ناوگروه به اقیانوس ها، با سرافرازی پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در اهتزار نگهدارد و با حفظ امنیت شناور‌های تجاری و نفت کش ها، از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

وی گفت: در دو سال گذشته ماموریت ناوگروه ۷۵ در اقیانوس اطلس و ناوگروه ۸۶ که با توکل، دانش، شجاعت، صبوری، مهارت و قدرت صورت گرفت و از سه اقیانوس آب‌های خروشان و تنگه‌های راهبردی گذشت و در عین ناباوری و حتی کار شکنی‌های بدخواهان، کره زمین را برای نخستین بار دور زد و با نمایش اداره و توان ایرانی در جهان، تاثیرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پزشکی و نظامی بر جای گذاشت.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه این افتخارات به برکت نظام جمهوری اسلامی و فرماندهی و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و روحیه ولایی عزیزانمان در نیروی دریایی راهبری جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اینها بخشی از نتایج کار مردان ولایتمدار این نیرو با حمایت و پشتیبانی کم نظیر خانواده‌های فهیم و صبور آنهاست.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی افزود: دشمنان ایران و در راس آنها امریکای جهان خوار و عاملان رژیم کودک کش صهیونیستی که گاهی با رفتار آشکار و گاهی پشت صحنه و با فریب و وادار کردن دیگران و بیان مواضع بی اساس، ذات فتنه گری خود را بروز می‌دهند بدانند، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با آگاهی از خباثت آنها و با اشراف کامل اطلاعاتی آماده دفاع از منافع ملی کشور در همه سطوح لازم است و در این راه از یک وجب از این آب و خاک، و آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نخواهند آمد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بنیان ایران قوی اقتدار معنوی، بر مبنای ایمان، ایثار، فداکاری و توکل به خداوند است.
 حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در مراسم الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: نباید اجازه تسلط دشمن فراهم، بلکه باید بدنبال اقتدار سیاسی، اقتدار اقتصادی و نظامی هم ایجاد شود.

وی گفت: امروزه با توجه به اقتدار نظامی، دیگر دشمنان جرات طرح هیچ تهدیدی علیه ما ندارند و اکنون شاهد تسلط دریادلان نیرو‌های دریایی در اقیانوس‌های مختلف هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: رهبر انقلاب اسلامی یک اقتدار ترکیبی را برای کشور ترسیم کرده اند که نتیجه آن ایران قوی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده گفت: بهره برداری از این تجهیزات نیز نشانه‌ای از اقتدار کشور است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توکل به خداوند و تکیه بر توان داخلی گفت: از دست دادن توان معنوی، از بین رفتن و فروپاشی درونی ما را به همراه دارد.

شیخ یوسف جمالی افزود: غلبه نیروی نظامی و اطلاعاتی ما در دریا بر ابرقدرت‌ها موجب افتخار ماست.

وی گفت: دست نیاز بسیاری از کشور‌های دنیا به سمت نیرو‌های ما دراز است و این به معنای بهره گیری از سنت‌های الهی و قدرتمندی ماست.

شیخ جمالی افزود: در جنگ غزه نیز فلسطینی‌ها با تکیه بر توان داخلی خود و کمک خداوند دست آورد‌های زیادی کسب کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.