روسیه دو منطقه نظامی جدید تاسیس کرد

همزمان با توسعه ائتلاف ناتو، روسیه روز سه شنبه از تاسیس ۲ منطقه نظامی راهبردی خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: در واکنش به گسترش مرز‌های ائتلاف ناتو، روسیه ۲ منطقه نظامی جدید ایجاد کرده است.

او اظهار داشت: «با توجه به افزایش پتانسیل نظامی ناتو نزدیک مرز‌های روسیه، اقداماتی را برای تقویت نیرو‌ها در شمال غربی و غرب انجام داده‌ایم.» وی گفت: «دو بخش راهبردی، منطقه نظامی لنینگراد و مسکو، ایجاد شده است.»

پس از اینکه روسیه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد، سوئد و فنلاند درخواست پیوستن به ناتو را دادند. الحاق فنلاند به ناتو درآوریل ۲۰۲۳ انجام شد. سوئد نیز مراحل عضویت خود را ماه گذشته تکمیل کرد و قرار است به این ائتلاف بپیوندد.

ناتو با ادعای حمایت از قلمروی توسعه یافته شمال ناتو از روز دوشنبه رزمایش بزرگی را با مشارکت ۲۰ هزار نظامی برگزار کرده است.

«آلکساندر گروشکو» معاون وزارت خارجه روسیه در باره برگزاری رزمایش‌ها ناتو، آن را نشان‌دهنده آماده شدن این ائتلاف غربی برای بازگشت به دوران رویارویی با مسکو دانست. اخیراً کشور‌های غربی ادعای خطر حمله روسیه به قلمرو این ائتلاف را تشدید کرده‌اند.

نیرو‌های مسلح سوئد نیز اعلام کرد که ۴۵۰۰ پرسنل از نیرو‌های هوایی، زمینی و دریایی این کشور در این رزمایش شرکت خواهند کرد. فنلاند که ۸۳۰ مایل مرز مشترک با روسیه دارد، در آوریل ۲۰۲۳ پس از چندین دهه عدم تعهد نظامی به ناتو پیوست.

منبع: برنا

برچسب ها: روسیه ، منطقه نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
نه اون وری نه این وری هر دو هستند جانوری
دنیا را تهدید میکنند مثل اژدهای چند سری
آخرین اخبار