کاشت ۹.۱ میلیون اصله درخت در راستای اجرای طرح ملی کاشت درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : سهمیه استان کرمانشاه برای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، کاشت ۹.۱ میلیون اصله درخت در سال اعلام شده است.

کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : بر اساس سهمیه ابلاغ شده به استان در پایان چهار سال باید ۳۶ میلیون اصله نهال در استان کاشته شود.

وی با اشاره به سهمیه تولید ۲.۳ میلیون اصله‌ای استان کرمانشاه برای تولید نهال در نهالستان‌های بخش دولتی استان در سال جاری، گفت: امسال قریب سه میلیون اصله نهال در نهالستان‌های دولتی استان کرمانشاه تولید شد و با احتساب ظرفیت دیگر واحد‌های خصوصی تولید نهال، در مجموع پنج میلیون اصله نهال در استان کرمانشاه تولید شده است.

 وی با بیان اینکه مشکلی برای کاشت نهال نداریم، گفت: در بخش حفاظت و نگهداری از نهال‌ها با چالش‌هایی مواجهیم، چون حفاظت از نهال‌های کشت شده بیش از کاشت آن‌ها اهمیت دارد.

کولانی با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی حدود یک میلیون اصله نهال شامل گونه‌های مختلف گرمسیری و سردسیری در استان توسط گروه‌های مردم نهاد، ارگان‌های نظامی و انتظامی و... غرس خواهد شد، گفت: تا پایان سال یک میلیون اصله نهال دیگر در عرصه‌های منابع طبیعی استان در قالب اجرای طرح زراعت چوب کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون اصله نهال در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: مجموع نهال‌های کاشته شده در استان کرمانشاه تا آخر سال به پنج میلیون اصله می‌رسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
آبیاری درختان مهم هست
آخرین اخبار