رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تغییر نظام بهره برداری متناسب با قابلیت‌های سرزمینی را در تقویت تولید پایدار موثر دانست.

مجتبی دهقان پور در بازدید از مجتمع کشت و صنعت یزدانجو واقع در بخش کردیان شهرستان جهرم گفت: در این مجتمع سعی شده قسمتی از زمین‌هایی که در سال‌های گذشته سودآوری کمی داشته و برای تولید کننده ما مقرون به صرفه نبوده با تغییر نظام بهره برداری و تنوع بخشی به تولیدات به یک بازده اقتصادی مطلوب تبدیل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نوع نظام بهره برداری باید متناسب با قابلیت‌های سرزمینی باشد، افزود: وضعیت نسبی تولید باید به گونه‌ای پیش رود که حداکثر انتفاع را برای بهره بردار داشته باشد و علاوه بر آن بتوانیم در برابر تکانه‌های محیطی سیاست تاب آوری مناسب را اتخاذ کنیم.

دهقان پور تصریح کرد: امیدواریم این الگو‌ها در سطح استان فارس و در کل کشور مورد استفاده قرار گیرد و شاهد ایجاد این نوع نظام‌های بهره برداری برای تقویت تولید پایدار در کشور عزیزمان باشیم.

مجتمع کشت و صنعت یزدانجو در بخش کردیان شهرستان جهرم شامل هشت هکتار مزرعه یونجه و گندم، دو هکتار گلخانه صنعتی، ۵۰ هکتار باغات مرکبات و نخیلات و دامداری ۵۰۰ راسی است و در حال توسعه و احداث سردخانه درجه بندی و بسته بندی میوه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار