حجت السلام والمسلمین آقامیری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن عذرخواهی از مردم بابت معطلی آنها در مترو برای آتش سوزی در ایستگاه متروی شوش، به حجم بالای جابجایی مسافر در مترو اشاره کرد و گفت: نباید این ذهنیت ایجاد شود که تنها در ایران چنین حوادثی رخ میدهد چراکه در تمام دنیا قطارها گاهی از ریل خارج میشوند و حوادثی پیش میآید.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۱ به دلیل گودبرداری در ایستگاه ارم سبز، سیل وارد خط شد و تجهیزات و ۲۰ دستگاه پله برقی به طور کامل از بهره برداری خارج شدند؛ اما اصلاحات صورت گرفت، ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ پست RS ایستگاه آزادی دچار آتش سوزی شد و دقت داشته باشید که در محدوده استاندارد قابل قبول، قابلیت اطمینان تجهیزات مترو باید ۹۷ درصد به بالا باشد و در سال ۹۷ میزان آن ۹۸.۱۱ بوده و در سال ۱۴۰۲ میزان آن ۹۸.۵۰ بوده است.
آقامیری با بیان اینکه یکی از مشکلات در ابتدای این دوره خالی بودن انبارهای تجهیزات مترو بود، اظهار کرد: تجهیزات ثابت از ابتدای بهره برداری تا ۱۳۹۹ به میزان ۵۳۹ میلیارد تومان خریداری شده است و امسال قطعات یدکی در حال ورود است؛ اما شاهد کمبود انبار برای دپوی قطعات هستیم؛ به طوری که شرکت مترو به دنبال انبارهای جدید است و ۴۶ رام قطار از ابتدای بهره برداری تا سال ۹۹ اورهال شده و در این دوره بیش از ۵۰ رام قطار مترو اورهال شده است.
وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته شرکت مترو برای اورهال قطار مترو یکهزار میلیارد تومان درخواست کرده بود که ما در متمم به ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش دادیم که این خسارتزا است، گفت: چهار هزار و ۱۸۰ نفر نیرو در سالهای قبل بدون گزینش و تخصص از اقوام مدیران به مترو اضافه شدند که در حال حاضر نمیتوان از آنها استفاده کرد.
منبع: ایسنا