سرمایه گذاری ۱۴۹ میلیارد تومانی برای کشاورزی استان همدان

یکصد و ۴۹ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان همدان، پارسال برای اجرا و تکمیل طرح‌های کشاورزی هزینه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در سفر هیئت دولت به استان، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی در نظرگرفته شد، گفت: از این مبلغ، هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به جهاد کشاورزی استان اختصاص می‌یابد.

رضا بهراملو با اشاره به اینکه وسعت زمین‌های کشاورزی استان همدان یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار است، گفت: یک میلیون هکتار از زمین‌های استان مربوط به زراعت و باغبانی است که یک چهارم آن کشت آبی و مابقی به صورت دیم است.

او گفت: استان همدان از مناطق کم آب کشور است و از زمین‌های آبی استان همدان ۸۰ هزار هکتار باغ و ۱۸۰ هزار هکتار هم زمین‌های زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاوررزی استان گفت: سالانه ۶۰ هزار تن مرغ و ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در استان همدان تولید می‌شود.

رضا بهراملو با یادآوری اینکه در دی امسال چهار میلیون و ۴۸ هزار جوجه ریزی داشتیم که رکورد جوجه ریزی در استان را شکست، گفت: برای ماه مبارک رمضان و پایان سال هیچ دغدغه‌ای از لحاظ تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز نداریم.

او با اشاره به اینکه استان همدان یک هزار و ۷۰ روستا دارد، ابراز امیدواری کرد با تسهیلات اندک طرح هر روستا یک دامداری در استان اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره اجرای الگوی کشت هم گفت: مقرر شد در ۱۰۰ هزار هکتار زمین در قهاوند و فامنین الگوی کشت به صورت آزمایشی اجرا شود که با اجرای این طرح ۸.۵ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود.

رضا بهراملو گفت: امسال ۱۸۰ واحد کشاورزی و دامداری بازدید و مشکلات حقوقی، تسهیلاتی و معارض ۸۵ واحد برطرف شده است.

او با اشاره به اینکه امسال بسیاری از واحد‌های کشاورزی یا به ظرفیت تولیدی رسیده و یا راه اندازی شده اند گفت: در تسهیلات ۲ سال گذشته در حوزه گلخانه، صنایع تبدیلی، دام و طیور و مکانیزاسیون ۶۵ هزار میلیارد ریال پرونده تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.