مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ شهرداری در استان به دلیل مدیریت نکردن اصولی و صحیح پسماند‌ها و ایجاد آلودگی محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 داود میرشکار گفت: باتوجه به اهمیت بررسی و نظارت بر شیوه مدیریت پسماندها در شهرهای استان خوزستان، اقدامات شهرداری های استان وفق قانون مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۲ بررسی و پس از اعمال مهلت‌های قانونی به دلیل عدم اجرای اقدامات موثر ۱۵ مورد شکایت قضایی علیه شهرداری‌ها در مراجع قضایی استان به ثبت رسیده است.

فرهاد قلی نژاد، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این خصوص گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وفق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها موظف به مدیریت صحیح و اصولی پسماندها در شهرها به ویژه دفع بهداشتی پسماندها هستند و رعایت نکردن مدیریت پسماندها موجب ایجاد آلودگی های محیط زیست و تهدید سلامت شهروندان خواهد شد که در این راستا، عملکرد و اقدامات شهرداری‌ها از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان تحت نظارت قرار دارد.

بنا بر اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان مهمترین مسائل مربوط به مدیریت پسماندها در کارگروه استان و کارگروه های شهرستانی مدیریت پسماند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیش از این معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در آذرماه سال جاری از ابلاغ دستور قضایی به شهرداران اهواز، باوی، کارون و حمیدیه برای پاکسازی کانون‌های آلوده به پسماند اطراف شهر خبر داده بود.

براساس این گزارش دود ناشی از آتش زدن زباله‌ها در مقاطع مختلف زمانی بارها موجب بروز آلودگی در نقاط مختلف اهواز و برخی شهرهای دیگر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
این شهرداری‌ها مخصوصا شهرداران اهواز بخاطر آلودگی محیط زیست و آتش زدن زباله ها در کنار شهر حقشان جریمه و برکناری بدلیل ناشایستگی است