دو پسر جوان که بعد از سرقت مواد خوراکی از یک سوپرمارکت هنگام فرار شاگرد مغازه را که می‌خواست مانع شان شود، ده‌ها متر با ماشین روی زمین کشیده بودند، در جلسه محاکمه مدعی شدند به خاطر گرسنگی دست به سرقت زده بودند.

زمستان سال ۱۴۰۱ پسر ۲۵ ساله‌ای که بشدت مجروح شده بود به بیمارستانی در غرب تهران منتقل شد و پس از بهبودی نسبی با مراجعه به پلیس آگاهی از دو سارق به خاطر ضرب و جرح عمدی شکایت کرد.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: من در یک سوپرمارکت در منطقه جنت‌آباد کار می‌کنم. چند روز قبل حدود ساعت ۱۲ شب دو پسر جوان وارد مغازه شدند و مقدار زیادی مواد غذایی برداشتند و بدون اینکه پول آن را پرداخت کنند، می‌خواستند از مغازه خارج شوند که من به آن‌ها اعتراض کردم و گفتم پول خریدهایتان را پرداخت نکردید، اما آن‌ها بدون توجه سوار خودرو پرایدشان شدند تا حرکت کنند. در یک لحظه برای اینکه مانع فرارشان شوم سپر ماشین را گرفتم، اما آن‌ها با سرعت حرکت کردند و من را روی زمین کشیدند که دست و پاهایم به خاطر شدت کشیده‌شدن روی زمین زخمی شد و خونریزی کرد. من که جانم را در خطر دیدم به ناچار سپر را رها کردم و آن‌ها هم گریختند.

با شکایت شاگرد مغازه و بررسی دوربین‌های مداربسته محل، مأموران بعد از یک هفته موفق شدند دو سارق ۲۳ و ۲۴ ساله به نام‌های سعید و شاهرخ را ردیابی و بازداشت کنند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
در دادگاه چه گذشت
در ابتدای جلسه شاکی به جایگاه رفت و گفت: یک‌سال از ماجرای سرقت گذشته و من به خاطر آسیبی که به پایم وارد شده، نمی‌توانم مثل قبل راه بروم. آن روز شانس آوردم که خودرویشان از روی بدنم رد نشد وگرنه جانم را از دست می‌دادم. به همین خاطر برای آن‌ها درخواست اشد مجازات را دارم.

سپس سعید به جایگاه رفت و گفت: من و شاهرخ بچه جنوب شهر هستیم و وضعیت مالی‌مان خوب نیست.

 آن روز پول نداشتیم و خیلی هم گرسنه بودیم به همین خاطر تصمیم گرفتیم از سوپرمارکت سرقت کنیم. اما شاکی دنبال‌مان کرد و ما هم از ترس فقط می‌خواستیم فرار کنیم. ما واقعاً متوجه نشدیم که او به سپر ماشین چسبیده است. ما قبلاً سرقت نکرده بودیم و سابقه‌ای هم نداریم. حالا هم شرمنده شاکی هستیم.

شاهرخ نیز به قضات گفت: وقتی شاکی شروع به داد و فریاد کرد من خیلی ترسیدم. اگر فرار نمی‌کردیم و دستگیر می‌شدیم آبروی‌مان می‌رفت، اما اشتباه کردیم. حالا هم از او می‌خواهم ما را ببخشد.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

روزنامه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اینها قبلاً هم مفت خور بودند و الان هم ول کنید بیاد بیرون بدتر میشوند اشد مجازات را اعمال کنید تا هم خودشان هم همکارانشان پشیمان شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بلایی باید سر اینها بیارن که تا آخر عمرشون فراموش نکنن؛ اینها رو اگر الان مفت رها کنن فردا میشن جانی و قاتل هایی با ده ها سابقه که روز به روز شرور تر و خطرناک تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
امکان نداره اولین بارشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
وقتی دزد موفق نشده و فرار میکنه نباید دنبالش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اما این دزدها موفق شدن و بردن وپولشم ندادن .
اما حرفت اشتباه هستش . حتی دزد اگه برد هم نباید دنبالش کرد چون شاید با چاقو یا... از ترس خودش هم که شده بزنه. الان این سوپرمارکتی اگه خودشو اینطوری زخمی نمیکرد خب اونها گیر می افتادن و زخمی شدن او باعث نشده که اونها گیر بیفتند دورین و... باعث گیر افتادنشون شده ! نمیدونم این خوراکیها چقدر ارزش داشتند که این سوپری باجونش بازی کرده والا طلافروشی هم چنین کاری نمیکته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
مثل سگ دروغ میگن!
الان در اطراف محل زندگی ما تمام نانوایی‌ها کاغذ چسبانده‌اند که: نان برای نیازمندان رایگان است.
ضمن اینکه جلوی هر نانوایی که میرفتند و از نانوا و یا مشتریان تقاضای قرصی نان میکردند حتما کسی اجابت میکرد.
اینها معمولا چیزی زده‌اند یا خورده‌اند و در حال خودشان نیستند و در دادگاه فرار رو به جلو میکنند.
من جای قاضی باشم یک ماه کار اجباری(البته با حقوق) بهشان اماله میکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
مسافر میزدی یه ساعته پول غدات در میومد. تو و رفیقت دزدین و خبیث و خلافکار هیچ شکی هم توش نیست. کاملا هم می دونستین دارین چیکار می کنین. تو این یه سال میومدین پول را می دادین اگر پشیمون بودین
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۲:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
من سوار ماشین غیر شناسه دار نمیشم ، از بس که دزدی و خفت گیری زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
جوون باید بره کار کنه نه اینکه دزدی کنه .خجالت آوره
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۸:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
هیچ کسی از مادر دزد متولد نمی شود این افراد را نباید دزد نامید هر چند اشتباه کرده اند و کار زشتشان را نباید صحیح قلمداد کرد مگر چقدر برده بودند به اندازه نیاز و رفع گرسنگی به این ارزش نداشت که شاگرد مغازه تعقیب کند و خود را برای چند عدد بسکویت و کیک خود را در معرض خطر قرار دهد شاید بعد متوجه شده و می آمدند و حساب می کردند باید شاگرد مغازه را بجای این دونفر محاکمه و جریمه کرد که برای خود و این دونفر و دادگاه برای موضوعی بی ارزش مشکل ساخته و خسارت ببار آورده است ی شماره حساب به هر کسی داده شود پول کیک ها و دیگر خوردنی ها را می دهد و این دو جوان باید آزاد شوند و مشغول بکار گردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اگه گرسنه بودی پول نداشتی ماشین را از کجا اورده بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
کوزت در بینوایان و تناردیه هههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
فقر= گرسنگی و ذزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ای داد از ما
واقعا به کجا داریم میریم
قبلا فیلم بینوایان و میدیدم باورم نمیشد کسی به خاطر گرسنگی دزدی کنه
وای بر مسئولین ما وای به روزی که مورد بازخواست قرار بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اینا دزدن حالا که گیر افتادن هر دروغی میگن تا آزاد بشن چطور پول دارن ماشین بخرن بنزین بزنن و الاف بچرن حداقل مثل بقیه مسافر کشی کنن نه اینکه برن زحمت و دست رنج یک نفر دیگه رو بدزدن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
واقعادزدی زیادشده ازپیروجون این کارزشت انجام میدن من خودم فروشنده مغازه هستم.باید یکاراساسی براش کرد.
آخرین اخبار