امسال ۳۱۹ مجوز رایگان مشاغل خانگی در سامان صادر و ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در کارگروه تخصصی اشتغال سامان گفت: تاکنون ۸۲ درصد تعهد اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در امسال‌ محقق شده است.

وی تاکید کرد: تعهد دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای اشتغالزایی در امسال هزار و ۴۲۲ فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی از سوی ۳۲ دستگاه اجرایی پیش‌بینی شده که براساس سامانه رصد اشتغال تاکنون هزار و ۱۵۹ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مولوی افزود: در این نشست قرار شد هر کدام از دستگاه‌های اجرایی شهرستان که نسبت به برنامه تعهد اشتغالزایی عقب هستند، تا ۱۰ روز دیگر تعهد خود را محقق کنند.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: در سال آینده ۱۲ هزار و ۹۵۳ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود که بخشی از آن سهم شهرستان سامان است.

مولوی ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری متناسب با ظرفیت و زیست‌بوم شهرستان‌ها نسبت به اجرای تعهدات اشتغال‌زایی خود در مناطق مختلف استان اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پیش‌بینی شده ویژه شهرستان سامان در سال آینده، ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی گفت: حداقل ۲۵ درصد استخدام دستگاه‌های اجرایی و ۲۵ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی شهرستان سامان به دانش‌آموختگان دانشگاهی اختصاص می‌یابد.

مولوی تاکید کرد: ۸۵ درصد اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال ویژه شهرستان سامان راستی‌آزمایی شد.

وی افزود: امسال ۳۱۹ مجوز رایگان مشاغل خانگی در شهرستان سامان صادر و ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای سال آینده بازارچه مشاغل خانگی شهرستان سامان راه‌اندازی و از محل تسهیلات اشتغال خانگی ۱۰۰ میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال‌ تاکنون به ۳۴۲ نفر از افراد جویای کار در سامان ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا پیش‌بینی و پرداخت شد.

مولوی اظهار کرد: یکی از طرح‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سرمایه‌گذاری مربوط به احداث پالایشگاه در شهرستان سامان بوده که پیگیری‌های آن انجام شده است.

وی گفت: تاکنون ۱۵۶ جویای کار و کارفرما از شهرستان سامان در سامانه جستجوی شغل در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام و ۲۳ نفر نیاز خود به نیروی انسانی جویای کار را اعلام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.