مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از خدمات یک‌ساله صورت گرفته این نهاد در استان خبر داد.

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت : این نهاد توسط امام راحل (ره) سراسر منشأ برکات زیادی بود که همواره ادامه داشته و امیدواریم با تلاش و برنامه‌ریزی این اقدامات خیر گسترده و کیفی‌تر شود.

وی بابیان بخشی از خدمات کمیته امداد افزود: فعالیت‌های خوبی در راستای رفع نیاز‌های محرومین در زمینه‌های معیشتی، پرداخت تسهیلات نقدی و غیر نقدی و حمایت‌های مسکن صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص خدمات صورت گرفته‌ی این نهاد از ابتدای سال جاری تصریح کرد: از ابتدای امسال خدمات شایانی این نهاد انجام داده است از قبیل پرداخت بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت، اهدای ۲ هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، اهدای هزار و ۷۴۸ سری لوازم ضروری، پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان کمک‌هزینه درمانی و ... صورت گرفته است.

وی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته در حوزه ساخت و اجاره مسکن مددجویان ادامه داد: پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان ودیعه و اجاره مسکن (بلاعوض) به ۲ هزار و ۳۲۲ نفر و ۹۶ میلیارد تومان ودیعه و اجاره مسکن (وام) به مددجویان، در حوزه حمایت و در حوزه مسکن ۲۸۷ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل، ۹۸ واحد در حال احداث و تعداد ۲ زار ۴۶۸ واحد شهری و روستایی در قالب فضای جابجایی و تعمیرات به ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیارد تومان احداث، خرید و تکمیل، انجام شد.

طاهری اشاره‌ای به حمایت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی داشت و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی بیش از ۱۴ میلیارد تومان بابت خدمات فرهنگی و آموزشی (از طریق فضای مجازی و حضوری)، مشاوره و ... هزینه و کارشده است.

وی در خصوص خدمات صورت گرفته حوزه اشتغال به تعداد ۸ هزار ۶۷۳ فقره اشتغال ایجادشده از کاریابی، راهبری، تسهیلات و ... و در صندوق امداد ولایت ۱۰۲۳ فقره وام اشتغال به مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد تومان، ۵ هزار ۸۵ فقره وام کارگشایی به مبلغ بیش از ۸۱ میلیارد تومان خدمات اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد طرح ایتام و محسنین را در حوزه حمایت از فرزندان بد سرپرست و بی‌سرپرست را بسیار مؤثر دانست و مطرح کرد: بحمدالله تعداد ۳۷ هزار ۴۴۵ حامی تعداد ۱۷ هزار ۱۸۴ فرزند تحت حمایت (ایتام و محسنین) حمایت کرد.

وی از ۶۳ هزار ۷۴۱ مشترک صندوق صدقات که درمجموع کمک‌های اهدائی مردمی صدقات و اکرام ایتام مبلغی بیش از ۲۹۲ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد، خبر داد.

طاهری گفت: خدمت صادقانه به نیازمندان توفیق بزرگی است که با دعای خیر مردم عزیز نصیب این نهاد مقدس شده و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد ریشه‌کن‌سازی کامل فقر در جامعه باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.