سیل روزهای گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان خسارات هنگفتی وارد کرد

در روزهای اخیر حجم بارندگی در استان سیستان و بلوچستان در برخی نقاط جنوب این استان به ۳۰۰ میلی‌متر تا ۵۶۰ میلی متر رسید و با وجود مهار مناسب بارش‌ها در بدنه سدهای این منطقه، حجم زیاد روان‌آب در مناطق پایین‌دست سدها مشکلاتی را برای شهروندان و زیر ساخت‌های آب و برق ایجاد کرده است.

آخرین وضعیت از سیل جنوب سیستان و بلوچستان/ سامانه بارشی جدید در راه است + فیلم

برق رسانی و آبرسانی به روستا‌های مناطق سیل زده  انجام شده است

 
 محرابیان وزیر نیرو گفت: در تمام روستا‌های فاقد برق ،عملیات برق رسانی انجام شده و وضعیت آب بخش قابل توجهی از روستا‌ها پایدار است.
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: بارش‌های بسیار سنگینی در استان سیستان و بلوچستان طی مدت کوتاهی رخ داد که در برخی از نقاط به بیش از ۲۸۰ میلی‌متر بارش رسید.

وی افزود: با این بارش‌ها حجم وسیعی از رودخانه‌ها و نهر‌ها رها شداما با با وجود سدهای کهیر ،زیردون ،خیرآباد و پیشین از ورود آب حجیم به مناطق جلوگیری شد.

مجرابیان اضافه کرد: خوشبختانه سیلاب‌ها بدون خسارت جانی و با حداقل خسارت‌های مالی اتفاق افتاد که با توجه به مدیریتی که در حال انجام است برای بازسازی زیرساز‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم موثر واقع شود.

وی گفت: در حال حاضر در تمام روستا‌های فاقد برق ،عملیات برق رسانی انجام شده و در حوزه آبرسانی نیز در بخش قابل توجهی از روستا‌ها، راه‌ها ،پل‌ها و درگیر هستیم که امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی بتوانیم هرچه سریعتر این مشکلات را مرتفع کنیم.

آخرین وضعیت از سیل جنوب سیستان و بلوچستان/ سامانه بارشی جدید در راه است + فیلم

 ورود سامانه جدید بارشی  در راه استان

حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از ورود سامانه جدید بارشی  تا اوخر وقت چهارشنبه در اکثر نقاط استان خبر داد.

وی ادامه داد:   با ورود سامانه جدید بارشی در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ و وزش تند باد موقتی رخ خواهد داد.

آخرین وضعیت از سیل جنوب سیستان و بلوچستان/ سامانه بارشی جدید در راه است + فیلم

آخرین وضعیت از سیل جنوب سیستان و بلوچستان/ سامانه بارشی جدید در راه است + فیلم

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از امروز سه شنبه افزایش نسبی دما انتظار می رود همچنین روز سه شنبه وزش باد نسبتا شدید روی دریا پیش بینی می شود و دریا مواج خواهد شد.

حیدری بیان کرد: اواسط وقت سه شنبه وزش باد شدید در مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان انتظار می رود.

 پنجشنبه در سطح استان جوی آرام همراه با وزش باد ملایم تا متوسط و جمعه در نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید رخ خواهد داد.

  لحظه نجات شخصی در دشتیاری که از سیل به بالای درختان پناه برده بود

 

 

برچسب ها: سیلاب ، امدادرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار