مزیدی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۵ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار شده و به ۴۴ پرونده رسیدگی شده است.
وی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جادهای کالا و مسافر از ابتدای امسال ۳ جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۶۵ راننده رسیدگی و طی برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در استان به تخلفات ۶ مالک خودرو نیز رسیدگی شده است.
مزیدی گفت: تخلفات مربوط به شرکتهای حمل ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ وتخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح و مورد رسیدگی و اعمال قانون شد که به همین علت در چند ماه گذشته شاهد کمتر شدن تخلفات از سوی رانندگان بودیم.
سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی افزود: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بودهاند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیش بینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد.
مزیدی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکتها و رانندگان افزود: تخلف رعایت نکردن مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، رعایت نکردن مقررات مربوط به نرخ و بلیط مسافری، رعایت نکردن مقررات مهار مناسب بار و صدور بارنامه برای وسیله نقلیه بدون تجهیزات ایمنی از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکتها بوده و تخلف جابجائی بار بدون بارنامه، عدم مهار بار مناسب، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده ازسوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جادهای و رضایت آنها، گفت: این اداره کل بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایتهای افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.