تحقق هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان درآمدهای عمومی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از تحقق هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان از درآمدهای عمومی استان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در ستاد درآمد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه از مسیر قانون گذاری صحیح می‌گذرد، گفت: اگر قوانین درست، کارآمد و منطبق با شرایط سرزمینی خود داشته باشیم بی شک مسیر پیشرفت سهل‌تر خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با همدلی دولت و مجلس به توسعه پایدار در کشور و در استان‌هایی، چون خراسان جنوبی برسیم.

ذاکریان ادامه داد: از کل منابع عمومی که در قانون بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شده است حدود ۴۲.۸ درصد آن مربوط سازمان امور مالیاتی، ۴.۶ درصد مربوط به گمرکات و سود شرکت‌های دولتی، ۳.۷ منابع نفتی و.. بوده است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی تا پایان بهمن ماه حدود ۱۷۰ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته است.

وی در زمینه درصد رشد نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای سال مطمئن بودیم که به مازاد درآمد می‌رسیم و طبق آمار نیز سهم رشد درآمد ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ در کشور ۷۱ درصد و در خراسان جنوبی ۱۱۲ در نظر گرفته شده بود.

ذاکریان با تأکید بر اینکه این موضوع یک تکلیف غیر قابل دسترسی و سخت بود؛ بیان کرد: در این راستا در پایان سال ۱۴۰۱ آمار تحقق ما منفی ۱۱.۱ بود که این منفی بودن در موارد متعددی تأثیر خود را نشان می‌دهد.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: چه در سفر رئیس جمهور و چه در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خراسان جنوبی این موضوع را پیگیری کردیم و در نهایت منجر شد که میانگین رشد درآمد‌ها در سال ۱۴۰۲ به نسبت ۱۴۰۱ برای خراسان جنوبی هفت درصد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده امسال رشد درآمد‌های مالیاتی در کشور ۴۶ درصد و در خراسان جنوبی ۲۳ درصد بود.

ذاکریان گفت: کمترین رشد را استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴ درصد و بعد بوشهر با پنج درصد و رتبه خراسان جنوبی نیز هفت درصد بوده است و بیشترین رشد را نیز استان هرمزگان با ۵۵ درصد و تهران با ۵۱ درصد رشد داشته است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: کمیته کارشناسی ذیل ستاد درآمد استان در خصوص بررسی منابع درآمدی تشکیل خواهد شد.

به گفته وی امسال هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان درآمد برای استان پیش بینی شده بود که تا پایان بهمن ماه هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان محقق شده و ۱۰.۱ درصد مازاد درآمد داشته‌ایم. 

ذاکریان بیان کرد: ۹۴ درصد درآمد‌های وصولی از محل مالیات بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.